Omzetresultaten 3e kwartaal 2008 Schuitema

16 Okt, 2008, 08:00 BST Van Schuitema N.V.

AMERSFOORT, Nederland, October 16 /PRNewswire/ --

- Toename gemiddelde weekomzet per winkel

Schuitema, de organisatie achter C1000, maakt vandaag de resultaten tot en met het derde kwartaal van 2008 (40 weken) bekend.

Kerncijfers

Omzet in EUR miljoenen       In het 3e kwartaal      T/m het 3e kwartaal
                                     (12 weken)              (40 weken)
                                2008    2007   Mutatie  2008    2007  Mutatie

Gemiddelde weekomzet per  180.000 170.000  +5,9%  183.000 173.000  +5,8%
    winkel

Aantal C1000 winkels                                  402     448    -46
    (ultimo kwartaal)

Detailhandelsomzet C1000*     894     912  -2,0%    3.148   3.118   1,0%

Netto-omzet Schuitema*        704     737  -4,5%    2.521   2.516   0,2%

* De C1000 detailhandelsomzet is de consumentenomzet inclusief BTW van alle C1000 winkels. De netto-omzet van Schuitema bestaat uit de levering van goederen en diensten aan de C1000 ondernemers alsmede opbrengsten uit leveringen van goederen en diensten aan consumenten via de eigen filialen, onder aftrek van kortingen en exclusief BTW.

Commentaar van Directievoorzitter de heer Tonn van de Laar:

"In de eerste drie kwartalen van 2008 is de detailhandelsomzet gestegen met 1,0% ten opzichte ten opzichte van dezelfde periode in 2007. De gemiddelde weekomzet per winkel lag 5,8% hoger dan in de eerste drie kwartalen van 2007. Deze positieve ontwikkeling is met name het resultaat van de succesvolle invoering van de C1000 Oranje formule."

Detailhandelsomzet C1000

De C1000 detailhandelsomzet tot en met het derde kwartaal 2008 (40 weken) bedraagt EUR 3.148 miljoen, een toename van 1,0% vergeleken met dezelfde periode in 2007 (EUR 3.118 miljoen). Netto-omzet Schuitema

De netto-omzet van Schuitema over de eerste drie kwartalen van 2008 (40 weken) bedraagt EUR 2.521 miljoen, een toename van 0,2% vergeleken met dezelfde periode in 2007 (EUR 2.516 miljoen).

Ontwikkeling vestigingspunten

Eind derde kwartaal 2008 bedraagt het aantal C1000-winkels 402, een daling van 46 vergeleken met het eind derde kwartaal 2007 (448). Deze daling wordt met name veroorzaakt door de overdracht van winkels aan Albert Heijn in verband met de verkoop van het meerderheidsbelang van Ahold in Schuitema aan CVC Capital Partners. Eind derde kwartaal 2008 zijn totaal 99 C1000-winkels ingericht volgens het nieuwe C1000 Oranje concept.

Resultaten

Een trading update over het derde kwartaal 2008 wordt op donderdag 30 oktober gepubliceerd.

BRON Schuitema N.V.