Onafhankelijk onderzoeksbureau wijst Verizon aan als leider op het gebied van Europese WAN-diensten

14 Mei, 2008, 09:00 BST Van Verizon Business

READING, Engeland, May 14 /PRNewswire/ --

- Leiders bieden de beste combinatie van dienstenaanbod en strategie

Verizon Business is aangewezen als vooraanstaand Europese leverancier van wide area network (WAN)-diensten in een onderzoeksrapport van Forrester Research dat in april 2008 werd uitgebracht.

Het rapport, "Forrester Wave(TM): European WAN Services, Q2 2008" getiteld, beschreef Verizon Business als "een uitstekende allround presteerder. Verizon Business beschikt over dekking in 20 landen, een krachtig productportfolio, toonaangevende SLA's (service level agreements), de beste e-portal en scoort het beste op het gebied van klanttevredenheid".

Het rapport noemde Verizon Business verder "de grootste niet-Europese leverancier van Europese WAN-diensten", "een toonaangevend aanbieder van Ethernet-diensten en geïntegreerde toegang" en "een leider op het gebied van netwerkgebaseerde IT-diensten". Daarnaast verkreeg het bedrijf "de beste waardering wat betreft vaste toegangsmogelijkheden; het beschikt daarnaast over marktleidende activiteiten en beheermogelijkheden waarmee het in de Europese WAN-behoeften van multinationals kan voorzien".

"Deze erkenning geeft blijk van de kracht van het aanbod van Verizon Business", aldus Mike Marcellin, de vice-president Product Marketing van Verizon Business. "Het productaanbod dat in dit rapport werd genoemd -- Ethernet, managed services, beveiliging, VoIP-oplossingen en Verizon Private IP, het paradepaardje binnen ons aanbod van WAN-diensten - wordt door een groot aantal van onze wereldwijde klanten ingezet als veilige en schaalbare communicatieoplossing om in hun bedrijfskritische behoeften te voorzien".

"Eenvoudige toegang tot het bedrijfsnetwerk is voor onze klanten van absoluut bedrijfskritisch belang, in het bijzonder wanneer zij de overstap maken naar een omgeving die volledig op IP-technologie is gebaseerd om hun wereldwijde bedrijfscommunicatie te stroomlijnen", aldus Marcellin. "We blijven in ons netwerk en in onze oplossingen en diensten investeren om de veranderende bedrijfsbehoeften van onze klanten te ondersteunen, en deze erkenning onderstreept het succes van onze aanpak".

Op basis van 62 criteria evalueerde Forrester 12 Europese aanbieders van WAN-diensten die op MPLS (multiprotocol label switching) zijn gebaseerd. De bedrijven die door Forrester werden geselecteerd, worden gekenmerkt door een substantieel Europees marktaandeel, marktmomentum en een toewijding aan MPLS als uitgangstechnologie.

Verizon Private IP, is een netwerkgebaseerd virtual private network (VPN) dat klanten in staat stelt om op effectieve wijze via een beveiligd netwerk te communiceren. De dienst legt daarnaast de basis voor de automatisering van processen die tussen bedrijven worden gedeeld (inclusief e-commerce) en gedeelde intranetten en extranetten. Verizon Private IP is op MPLS-technologie gebaseerd en biedt klanten schaalbare en flexibele netwerkverbindingen met geïntegreerde mogelijkheden voor het optimaliseren van de prestatie en het beheren van het netwerkverkeer.

Over Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is wereldwijd IP marktleider en netwerkgebaseerde partner die geïntegreerde communicatie en informatie technologie oplossingen levert aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. Door het combineren van een ongeëvenaard bereik van managed services, security, mobility, collaboration en professionele services, biedt Verizon Business wereldwijde oplossingen die innovatie aandrijven en die klanten in staat stelt om beter zaken te doen. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.

Website: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business