Onderlinge 's-Gravenhage benoemt ABN AMRO Mellon als effectenbewaarder voor mandaat ter waarde van EUR 850 mln

17 Jan, 2006, 06:00 GMT Van ABN AMRO Mellon Global Security Services BV

LONDEN, January 17 /PRNewswire/ -- ABN AMRO Mellon Global Securities Services B.V. heeft het mandaat voor internationale effectenbewaardiensten van Onderlinge Levensverzekering-Maatschappij 's-Gravenhage U.A. in de wacht gesleept. Onderlinge 's-Gravenhage is behalve een van de oudste en bekendste, ook een van de weinige nog onafhankelijke onderlinge levensverzekeraars van Nederland. Met het mandaat is EUR 850 mln gemoeid.

De dienstverlening bestaat uit effectenbewaardiensten, maar wordt zo Mogelijk uitgebreid met extra diensten, waaronder investment accounting en Performance management.

Pieter Loyson, Chief Executive Officer van Onderlinge 's-Gravenhage: "Er Was intensieve concurrentie tussen de belangrijkste lokale marktpartijen om Ons mandaat, maar na een zorgvuldige afweging en evaluatie van onze zakelijke behoeften, was het mij volkomen duidelijk dat alleen ABN AMRO Mellon als winnaar uit de bus kon komen. ABN AMRO Mellon bezit een enorme schat aan ervaring en deskundigheid en kan daarmee tegemoet komen aan de veeleisende wensen van verzekeringsmaatschappijen. Bovendien heeft ABN AMRO Mellon voor onze zeer specifieke behoeften de beste technologie en oplossingen in huis."

Nadine Chakar, CEO van ABN AMRO Mellon: "Onderlinge 's-Gravenhage is een belangrijke naam in de Nederlandse verzekeringsmarkt. Wij verheugen ons erop internationale bewaardiensten voor Onderlinge 's-Gravenhage te verzorgen die voorzien in hun behoefte om snel, persoonlijk en tegen de laagst mogelijke kosten te worden bediend. Wij willen hen graag in hun groei ondersteunen, en kijken ernaar uit om een uitstekende service aan het team en daarmee ook aan hun deelnemers te verlenen."

Noot voor de redactie:

ABN AMRO Mellon Global Securities Services B.V. is voor 50% eigendom van ABN AMRO Bank N.V. en voor de overige 50% van Mellon Financial Corporation. ABN AMRO Mellon levert custody- en aanverwante diensten aan instellingen over de hele wereld, met uitzondering van Noord-Amerika. De organisatie combineert het wereldwijde dienstennetwerk van ABN AMRO met de geavanceerde technologie en producten van Mellon. ABN AMRO Mellon levert onder andere de volgende producten en diensten met toegevoegde waarde: compliancebewaking, investment accounting, performance measurement en analyses. Nieuws en andere informatie over ABN AMRO Mellon Global Securities Services vindt u op www.abnamromellon.com. (Engelstalig).

BRON ABN AMRO Mellon Global Security Services BV