Op vakantie in Duitsland in de adventstijd: volop kerstsfeer in de naaste omgeving van de B&B Hotels

27 Sep, 2010, 09:00 BST Van B&B Hotels GmbH

WIESBADEN, Duitsland, September 27, 2010 /PRNewswire/ --

- De mooiste en populairste kerstmarkten van Duitsland bezoeken en daarbij gezellig en voordelig overnachten in B&B Hotels -

Kamers al vanaf 35 euro per nacht - meer informatie vindt u op http://www.hotelbb.de waar u ook direct kunt boeken.

Een vakantie in Duitsland in de tijd voor Kerstmis vormt de perfecte start voor deze beschouwelijke en mooie tijd van het jaar. Slenter met een glas Glühwein in de hand over één van de vele kerstmarkten: Berlijn, Dortmund, Dresden, München, Neurenberg, Stuttgart of Keulen, ze zijn allemaal bijzonder, uniek en sfeervol. Ook als u geen echte kerstfan bent, is een bezoek aan de mooiste markten een speciale belevenis!

De B&B Hotels, de op twee na grootste Franse keten budgethotels met 36 vestigingen in heel Duitsland, bieden hiervoor comfortabele overnachtingsmogelijkheden voor betaalbare prijzen. En bijzonder handig: door de centrale ligging van de hotels zijn de populaire kerstmarkten gemakkelijk en snel bereikbaar.

Zo brengt bijvoorbeeld de kerstmarkt Winterwelt in de Alte Potsdamer Strasse in Berlijn zijn bezoekers al vroeg in kerststemming met onder andere prachtige decoraties, lekkernijen zoals "Lebkuchen" en "Potsdamer Plätzchen" en de allergrootste rodelbaan van Europa. Vanuit het B&B Hotel op de Potsdamer-Platz in Berlijn (berlin-potsdamer-platz@hotelbb.com) loopt u met gemak te voet naar de traditionele kerstmarkt. U kunt hier al vanaf 49 euro overnachten.

In het B&B Hotel in Dresden (dresden@hotelbb.com) beëindigen hotelgasten hun avond na een wandeling over de beroemde kerstmarkt van Dresden in met vrolijke kleuren ontworpen kamers. Het hotel ligt op slechts zes minuten van de "Frauenkirche" - waar de kerstmarkt ieder jaar de poorten voor zijn bezoekers opent. Prijzen voor overnachting vanaf 46 euro.

Zwabische kerst

De kerstmarkt van Stuttgart behoort met zijn reeds 300 jaar lange traditie tot de schitterendste van heel Europa. Voor al degenen die één van de meest traditierijke kerstmarkten van Duitsland niet willen missen, biedt het B&B Hotel Stuttgart-City (stuttgart-city@hotelbb.com) al overnachtingsmogelijkheden in een moderne ambiance vanaf 49 euro per nacht. Het hotel ligt op slechts enkele kilometers van de binnenstad en er zijn bushaltes en treinstations vlak in de buurt.

In de kersttijd trekken de grote steden van Beieren

In het hart van de Beierse hoofdstad op de Marienplatz wordt u uitgenodigd op de kerstmarkt Christkindlmarkt van München, met zijn meer dan 150 feestelijk versierde kraampjes. Slechts enkele kilometers van de binnenstad verwijderd vindt u het B&B Hotel München-Nord ( muenchen-nord@hotelbb.com) en het B&B Hotel München-Messe ( muenchen-messe@hotelbb.com).

Neurenberg, de op een na grootste stad van Beieren trekt juist in de kersttijd bezoekers uit de meest uiteenlopende regio's en gebieden naar de beroemde Christkindlesmarkt. De kinderkerstmis, de winterdrank "Feuerzangenbowle", postkoetsen en de kersttentoonstelling waren vorig jaar een trekpleister voor 2,3 miljoen bezoekers. Het pas geopende B&B Hotel Nürnberg-City (nuernberg-city@hotelbb.com) ligt op slechts twee minuten van de oude binnenstad en biedt met prijzen vanaf 46 euro per nacht een aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding.

De grootste, de meeste, de mooiste: Kerstmarkten in Noordrijn-Westfalen

Het B&B Hotel Dortmund-Messe (dortmund-messe@hotelbb.com) met prijzen per overnachting vanaf 46 euro ligt op slechts één kilometer van de Westfalenhalle. Van hieruit is de kerstmarkt Dortmunder Weihnachtsmarkt zowel met het openbaar vervoer als met de auto gemakkelijk te bereiken. Met ongeveer 300 kraampjes en de grootste kerstboom behoort deze kerstmarkt tot de grootste van Duitsland. Naast culinaire lekkernijen wordt ook typische kerstkunst en handwerk uit verschillende culturen aangeboden.

Het B&B Hotel Aachen-Würselen (aachen@hotelbb.com) is een ideaal vertrekpunt om de Akense Kerstmarkt van heel dichtbij mee te maken. Als hotelgast bent u binnen acht minuten van het hotel naar de marktplaats gewandeld. Deze is in de adventstijd feestelijk verlicht en biedt een prachtige ambiance. In de omgeving van de dom en het raadhuis bieden meer dan 100 handelaren en ambachtslui hun waren aan. De prijzen voor een overnachting in het B&B Hotel Aachen-Würselen bedragen vanaf 43 euro voor een éénpersoons-, vanaf 51 euro voor een tweepersoons- en vanaf 66 euro voor een familiekamer.

In Keulen zijn er zelfs twee B&B Hotels die beide het ideale vertrekpunt vormen voor een bezoek aan de zes verschillende kerstmarkten in de stad, die de hoogste bezoekersaantallen in Duitsland halen: de B&B Hotels Köln-Frechen (koeln-frechen@hotelbb.com) en Köln-Porz (koeln-porz@hotelbb.com). De markten bij de dom van Keulen en het Romeins-Germaans museum behoren dankzij hun historische decor tot de meest geliefde van hun soort.

Meerwaarde door gratis extra service

In alle B&B Hotels worden de gasten aangenaam verrast met gratis extra voorzieningen zoals Wireless LAN-verbinding op de kamer en in de lobby, Sky-TV en ook de grotendeels gratis parkeerplaatsen direct bij het hotel. Daarnaast beschikken de kamers van de hotelketen onder andere over een TV met een plat beeldscherm, een bureau en telefoon, een badkamer met douche en WC, airconditioning en een moderne geluidsisolatie. Een zeer uitgebreid ontbijtbuffet staat als optie ter beschikking voor 6,90 euro per persoon, kinderen tot en met twaalf jaar betalen slechts drie euro.

Over B&B Hotels

De B&B HOTELS GmbH is een dochter van de Franse keten B&B Hotels, de op twee na grootste economy-hotelgroep in Frankrijk. De hotelketen heeft 224 vestigingen in Europa, daarvan zijn er al 36 vestigingen en meer dan 3.400 kamers in Duitsland. Er is ook een hotel in ToruÅ in Polen en er zijn vier vestigingen in Italië. Voor 2010 en 2011 staan nog meer openingen van hotels in Italië, Polen en Portugal gepland.

Perscontact B&B Hotels:

CP Communic@tion Pool GmbH, Presse- & Öffentlichkeitsarbeit, Paul-Ehrlich-Str. 27, 60596 Frankfurt am Main, Duitsland Tel: +49-(0)69-963-668-45; Fax: +49(0)69-963-668-23, E-mail: bb-hotels-presse@cpool.com, Website: http://www.hotelbb.de

BRON B&B Hotels GmbH