OrbusNeich ontvangt CE-goedkeuring voor Blazer(TM) kobaltblauwe chromen stent, Sapphire(TM) PTCA-dilatatiecatheter, Lumina(TM) invoercatheter

21 Mei, 2007, 08:00 BST Van OrbusNeich

HONGKONG, May 21 /PRNewswire/ --

- Bedrijf breidt portfolio uit van producten voor interventie-cardiologie met de nadruk op ontwerpvernieuwing

OrbusNeich kondigde vandaag aan dat het CE-goedkeuring ontving voor drie producten voor interventie-cardiologie: de Blazer kobaltblauwe chromen stent, de Sapphire PTCA-dilatatiecatheter en de Lumina 6F-invoercatheter.

Met het uniek dubbel spiraalontwerp en de dunne kobaltblauwe chromen stentklem van Blazer kunnen artsen de flexibiliteitsproblemen wegens de gegroefde buisopbouw van de meeste stents oplossen. Bovendien biedt Blazer de uitstekende mogelijkheid van zijtakken tot 4,5 mm voor doeltreffende bifurcatiebeperking en het onderhouden van de klaarheid van zijtakken.

Sapphire is een ballon die verschillende geavanceerde technologieën combineert voor ultieme doorvoerbaarheid. De zachte, conische Sunflex-punt is ontworpen voor vlotte toegankelijkheid tot laesies en een extreem laag puntprofiel. Met een speciaal geformuleerde dubbele Slidematrix-laag en de verhoogde Tight Fold (TiFo)-behandeling is Sapphire ideaal voor glijdende doorvoer.

Lumina is een catheter met een brede binnenschacht -- diameter van 0,071" -- die de doorgang van meerdere instrumenten toelaat en uitstekende visualisatie tijdens procedures mogelijk maakt. Het gevlochten ontwerp van de hybride platte/ronde kabel en de technologie van het Quad-systeem bieden verhoogde duwkracht, verhoogde draaicontrole, uitstekende extra steun en een optimale algemene prestatie.

"We breiden ons portfolio van producten voor interventie-cardiologie verder uit met de nadruk op ontwerpvernieuwing," zei Samuel Rasmussen, president en CEO van OrbusNeich. "Het uniek ontwerp en de samenstelling van ons breed scala van producten zijn karakteristiek voor OrbusNeich en bieden artsen flexibele oplossingen voor al hun gevallen."

OrbusNeich ontwerpt, ontwikkelt, produceert en verhandelt vernieuwende medische instrumenten om vaatziekten te behandelen. Het productportfolio van het bedrijf omvat de Genous(TM) biotechniek R stent, een instrument met een laag antistoffen en de allereerste stent die de endotheliale progenitorcellen (EPC's) van een patiënt kan opvangen om het natuurlijk genezingsproces na plaatsing te versnellen. Andere producten zijn stents, ballonnen en invoercatheters, verhandeld als Blazer, R stent(TM), Sapphire, Avita(TM), Avita HP(TM), SafeCut(TM), Lumina en Saffron.

OrbusNeich is een wereldwijd bedrijf met het hoofdkantoor in Hongkong en kantoren in Fort Lauderdale, FL; Hoevelaken in Nederland en Schenzhen in China. OrbusNeich levert sinds 1979 via haar voorloperbedrijven cardiologie-instrumenten aan artsen in meer dan 60 landen. Ga voor meer informatie naar www.OrbusNeich.com.

Wereldwijde perscontacten:

David Schull