Oriflame Cosmetica kiest Fourth Shift, de oplossing van Softbrands voor produktieplanning in bedrijven, voor zijn operaties in China

11 Mei, 2005, 00:45 BST Van SoftBrands, Inc.

MINNEAPOLIS, May 10 /PRNewswire/ -- SoftBrands kondigde vandaag aan dat Oriflame Cosmetics, een Zweedse multinational en marktleider op het gebied van cosmetica, voor zijn uitbreidingsoperaties in China heeft gekozen voor Fourth Shift, de oplossing van Softbrands voor produktieplanning in bedrijven.

De software wordt op dit moment al geïnstalleerd in het produktiecentrum van Oriflame in Polen en zal worden gebruikt in verbinding met het nieuwe produktiebedrijf in de buurt van Shangai, China.

Oriflame Cosmetics heeft het Fourth Shift produkt aangeschaft omdat het bedrijf positieve ervaringen heeft met de installatie en het gebruik van Fourth Shift in zijn produktiebedrijven in Polen en Indië. Volgens de planning zal Fourth Shift in de herfst van 2005 volledig geïnstalleerd zijn en klaar voor de start van de produktie in de fabriek in Shangai.

"De redenen waarom we Fourth Shift in het verleden hebben gekozen, blijven gelden: de software is zeer functioneel voor de produktie en het bedrijf beschikt over ervaren consultants op dit gebied ; Fourth wordt snel geïnstalleerd en blijft de beste oplossing en SoftBrands is werkelijk een globale organisatie," zei Christian Jonsson, globaal IT director, Oriflame.

Een globale support was belangrijk voor Oriflame, niet alleen ter ondersteuning van de bestaande produktiebedrijven in Polen en Indië en het nieuwe bedrijf in China, maar ook omdat er plannen zijn voor de aanbouw van een nieuwe fabriek in Rusland, om tegemoet te komen aan de drastisch stijgende vraag.

"Ik was tevreden over de commerciële regelingen van SoftBrands en ik ken maar weinig verkopers die een dergelijke globale flexibiliteit kunnen bieden," zei Jonsson.

Het Fourth Shift systeem dat wordt gebruikt in het produktiecentrum in Polen en in fabrieken over de hele wereld, zal worden geharmoniseerd en gekoppeld aan een globaal systeem voor beheer van toeleveringsketens dat wordt geïnstalleerd om het wereldwijde bedrijf van Oriflame gebaseerd in Brussel, België te besturen.

"Onze ervaring met Oriflame is heel positief geweest, het bewijs daarvan is dat Oriflame, dankzij de visie van FourthShift op produktie in de 21ste eeuw, in combinatie met onze infrastructuur en ervaring in China, in staat zal zijn om zijn operaties op een efficiënte manier uit te breiden en te doen groeien," zei Gareth Robinson, vice-president en algemeen manager, EMEA.

Over SoftBrands

SoftBrands, Inc. is een globale leider in het bieden van oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen over de hele wereld, die momenteel is gericht op de horeca- en de produktiesector. Nu meer dan 4,000 klanten in meer dan 60 landen gebruik maken van zijn produkten voor produktie(Fourth Shift, Fourth Shift Edition for SAP Business One, evolution, Demand Stream) en horeca, heeft SoftBrands een wereldwijde infrastructuur opgezet voor distributie, ontwikkeling en support van software voor bedrijven. Het bedrijf, met hoofzetel in Minneapolis, Minnesota, heeft meer dan 500 werknemers in dienst en beschikt over bijkantoren in Europa, Azië, Australië en Afrika. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.softbrands.com

Contact Informatie
    Siobhan Robinson