Otis' " groene " liften zijn voor prominente commerciële ontwikkelingsprojecten in Rusland uitgekozen

11 Jul, 2007, 13:19 BST Van Otis Elevator Company

FARMINGTON, Connecticut, July 11 /PRNewswire/ --

De Otis Elevator Company, onderdeel van United Technologies Corp. (NYSE: UTX) heeft contracten voor drie grote commerciële ontwikkelingsprojecten in Rusland in de wacht gesleept: de Auchan hypermarkt in Moskou, het Metropolis kantoren- en winkelcentrum, eveneens in Moskou, plus het Sony Trade Center in Jekaterinenburg.

" We zijn buitengewoon verheugd dat Otis' liftsystemen voor deze ontwikkelingsprojecten zijn uitgekozen in één van de grootste en snelst groeiende markten ter wereld ", aldus Ari Bousbib, president van Otis. " Otis' Gen2(R) liften zullen onze klanten de komende jaren veel energie besparen en milieuvriendelijke voordelen geven. "

De Gen2 lift, met zijn gepatenteerde gecoate platte riem aandrijftechnologie en traploze versnelling hebben geen smering nodig, waardoor het systeem schoner voor het milieu is. Tegelijkertijd verbruikt de traploze, permanent magnetische machine de helft van de conventioneel aangedreven machines.

Voor het Metropolis project zal Otis 75 units leveren, waaronder 49 Gen2 liften, 24 roltrappen en twee rolpaden. Als het project voltooid is, zal het uit twee kantoorgebouwen, een winkelcentrum en een parkeergarage bestaan. Het project bevindt zich in het noorden van Moskou en is gelegen aan de snelweg die het centrum van Moskou met het Sheremetyevo-2 vliegveld verbindt.

Voor het Sony Trade Centre zal Otis 10 liften leveren, waarvan er acht het Gen2 systeem bevatten. Dit détailhandelscentrum bevindt zich in Jekaterinenburg, 1.667km (1.036 mijl) ten oosten van Moskou.

Otis zal tevens 57 rolpaden, roltrappen en liften leveren voor de Auchan hypermarkt in het zuidwesten van Moskou. Auchan, een Franse détailhandel multinational, heeft met Otis aan andere projecten gewerkt. Op dit moment beëindigt Otis de installatie van een andere Auchan hypermarkt in het Sokolniki district in Moskou.

" Otis' ervaring en haar brede scala aan producten geven ons de mogelijkheid om unieke oplossingen in onze winkelcentra toe te passen ", aldus Stefan Vanuchi, directeur investeringen van de Auchan keten in Rusland.

Otis Elevator Company is 's werelds grootste fabrikant en onderhoudsbedrijf van producten voor het transporteren van personen, waaronder liften, roltrappen en rolpaden. Het hoofdkantoor staat in Farmington, Connecticut. Otis heeft 61.000 werknemers en biedt producten en diensten aan in meer dan 200 landen en staten en onderhoudt meer dan 1,5 miljoen liften en roltrappen wereldwijd. United Technologies Corp., dat in Hartford, Connecticut is gevestigd, is een divers bedrijf in hoogstaande technologische producten en diensten voor de bouw- en ruimtevaartindustrie.

Website: http://www.otis.com

BRON Otis Elevator Company