Otis Elevator Company bekroond voor leiderschap op het gebied van duurzaam milieubeleid

10 Jun, 2009, 11:00 BST Van Otis Elevator Company

FARMINGTON, Connecticut, June 10 /PRNewswire/ --

- LEED(R) Gold-keurmerk toegekend aan Otis-vestiging in China

De U.S. Green Building Council (USGBC) heeft Otis Elevator Company vandaag bekroond voor haar leiderschap op het gebied van duurzaam milieubeleid. Otis is een bedrijfsunit van United Technologies Corp. (NYSE: UTX).

Het TEDA Center-kantoor van Otis Elevator Company, gevestigd in het TEDA-complex (Economic-Technological Development Area) in de Chinese stad Tianjin, heeft het LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) Gold-keurmerk toegekend gekregen. LEED is het evaluatiesysteem van de USGBC voor het ontwerpen en bouwen van de groenste, meest energie-efficiënte en best presterende gebouwen ter wereld. LEED werd opgezet om marktleiders aan te moedigen gebouwen te ontwerpen en bouwen die waardevolle bronnen beschermen en sparen.

"Het ontvangen van het LEED Gold-keurmerk voor onze TEDA-vestiging beschouwen we als een belangrijke mijlpaal voor Otis. Het vervult ons met trots door de USGBC te zijn erkend voor onze toewijding tot het milieu", aldus Didier Michaud-Daniel, President van Otis. "Het TEDA Center-kantoor van Otis onderstreept onze toewijding tot milieuvriendelijke werkwijzen bij het aanbieden van een uitgebreid assortiment van innovatieve en energie-efficiënte producten aan onze klanten."

De geavanceerde energiebesparende technologieën die zijn toegepast in het TEDA Center-kantoor van Otis zorgen voor een verlaging van het energieverbruik van ten minste 25 procent. Het kantoorgebouw is voorzien van sterk geïsoleerde daksystemen, reflectieve koele daken om het warmte-eilandeffect te verminderen, efficiënte verlichtingssystemen, straalverwarming en een behoeftegestuurd ventilatiesysteem met CO2-sensors die zorgen voor een comfortabel interieur. Het gebouw is de eerste vestiging van United Technologies die is bekroond met het LEED Gold-keurmerk en is voorzien van het energie-efficiënte Gen2(R)-liftsysteem met ReGen(TM)-aandrijving, verwarming, ventilatie en airconditioning. Daarnaast is het gebouw uitgerust met automatiseringssystemen van de UTC-bedrijfsunit Carrier en systemen voor beveiliging en toegangscontrole van UTC Fire & Security.

Het TEDA Center-kantoor van Otis ontving alle vier LEED Innovation in Design-erkenningen voor baanbrekende initiatieven op het gebied van waterbesparing, voorlichting over milieuvriendelijk bouwen en een milieuvriendelijke huishouding. Daarnaast werden alle vijf LEED Water Efficiency-erkenningen toegekend voor het verlagen van het drinkwatergebruik en het optimaliseren van de waterefficiëntie.

"De kracht van de USGBC is altijd gebaseerd geweest op de gezamenlijke kracht van al onze leiders in de bouwwereld," aldus Rick Fedrizzi, president, algemeen directeur & oprichter/voorzitter van de U.S. Green Building Council. "Gelet op het buitengewone belang van klimaatbescherming en de centrale rol die de bouwindustrie speelt bij deze inspanningen, heeft Otis haar leiderschap aangetoond met het verkrijgen van het LEED-keurmerk voor het TEDA Center-kantoor van Otis."

Otis zet zich ervoor in het energieverbruik van al haar producten en processen, waar ook ter wereld, gedurende de volledige levensduur ervan te verlagen en zo de weg te wijzen naar een groenere toekomst. Otis biedt milieuvriendelijke opties voor haar volledige productassortiment. Daarnaast zijn klanten verzekerd van de veiligheid en betrouwbaarheid waar Otis om bekend staat, en profiteren ze bij alle producten van een langere levensduur, hogere energiebesparingen en een lager effect op het milieu. Een van deze groene producten is het energiezuinige Gen2-liftsysteem van Otis. Dit systeem is 50 procent zuiniger dan conventionele systemen en behoeft geen extra smering, waardoor het systeem ook beter is voor het milieu. Daarnaast levert Otis de ReGen-aandrijving die het energieverbruik met maar liefst 75 procent kan verlagen in vergelijking met non-regeneratieve aandrijvingen. De ReGen-aandrijving is het aangewezen product voor energie-efficiënte bouwinitiatieven.

"We zijn er trots op onze klanten een volledig assortiment aan groene producten te kunnen aanbieden die bijdragen tot duurzame bouwpraktijken in China en de rest van de wereld," aldus Allen Ge, president van Otis China.

Otis Elevator Company is 's werelds grootste bedrijf dat producten voor het vervoer van personen produceert en onderhoudt, waaronder liften, roltrappen en bewegende voetpaden. Het hoofdkantoor van Otis staat in Farmington, Connecticut en het bedrijf heeft 64.000 mensen in dienst, biedt producten en diensten aan in ruim 200 landen en territoria, en onderhoudt wereldwijd 1,6 miljoen liften en roltrappen. United Technologies Corp., gevestigd in Hartford, Connecticut, is een gediversifieerd bedrijf dat high-tech-producten en -diensten levert aan de bouw- en lucht- en ruimtevaartindustrie.

Voor meer informatie over Otis kunt u terecht op www.otis.com.

Meer informatie over LEED en de USGBC is te vinden op www.usgbc.org.

BRON Otis Elevator Company