Otis Products gekozen voor de prestigieuze 'groene' toren in Brisbane

31 Jul, 2007, 13:00 BST Van Otis Elevator Company

FARMINGTON, Connecticut, July 31 /PRNewswire/ --

Otis Elevator Company, een onderdeel van United Technologies Corp. (NYSE: UTX), heeft het contract binnengehaald voor de levering en installatie van 17 liften en roltrappen voor het project op 400 George Street, een kantoorgebouw van 150 meter (492 voet) hoog in het financiële en commerciële centrum van Brisbane in Queensland, Australia.

Het project in 400 George Street is een opvallend kantoorgebouw met daarbij 43.000 vierkante meter eersteklas commerciële bedrijven en winkels. Het is het eerste gebouw in het commerciële centrum van Brisbane dat de "5 Star Green Star" krijgt voor het voldoen aan de strenge nationale milieucriteria.

"We zijn trots dat Otis deel uitmaakt van een project dat wordt erkend voor het milieubewust leiderschap qua ontwerp en constructie," zei Otis president Ari Bousbib. "Van alle producten die Otis hier zal installeren, doet het ons het meest plezier om ons prijswinnende, energie-efficiënte en milieuvriendelijke Gen2(R) liftsysteem te installeren."

Thiess Contractors Pty Ltd, het bedrijf belast met de bouw van het project, heeft Otis gekozen voor het project. "We vereenzelvigen ons zeer met Otis' inzet om uitmuntende service te bieden zonder ooit in te boeten op kwaliteit en veiligheid. We verheugen ons op de samenwerking met Otis bij de bouw van dit prestigieuze gebouw," zei Ian Taylor, projectdirecteur voor Thiess.

Thiess, dat bijna 75 jaar geleden werd opgericht, is één van Austraal-Azië's grootste bouw-, mijn- en dienstenbedrijven en is betrokken bij een aantal van de meest prestigieuze contracten in heel Australië, de Stille Zuidzee en Zuidoost-Azië. Leighton Properties en Grosvenor Australia zijn de projectontwikkelaars.

Otis Elevator Company is 's werelds grootste fabrikant en onderhoudsbedrijf van transportmiddelen voor mensen, waaronder liften, roltrappen en rolpaden. Het hoofdkantoor van Otis staat in Farmington en het bedrijf heeft 61.000 werknemers. Het bedrijf biedt zijn producten en diensten aan in meer dan 200 landen en onderhoudt 1,5 miljoen liften en roltrappen over de hele wereld. United Technologies Corp, gevestigd in Hartford, Connecticut, is een gediversifieerd bedrijf dat hoogwaardige technologische producten en diensten aanbiedt aan de bouw- en ruimtevaartindustrie.

Website: http://www.otis.com

BRON Otis Elevator Company