Overstock.com opent deuren voor internationale kopers

09 Sep, 2008, 18:17 BST Van Overstock.com, Inc.

SALT LAKE CITY, September 9 /PRNewswire/ --

- Vanaf nu internationale levering naar 34 landen

Overstock.com, Inc. (Nasdaq: OSTK), de online discount retailer, heeft vandaag bekendgemaakt functionaliteit in gebruik te hebben genomen om consumenten uit 34 landen van dienst te kunnen zijn, met inbegrip van Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie.

Kopers van over de grens kunnen nu zoeken, bladeren en een keuze maken uit de meer dan 600.000 afgeprijsde producten, geprijsd in de plaatselijke valuta, op http://www.overstock.com.

"Op veel internationale markten is de online detailhandel nog steeds ondervertegenwoordigd," aldus Patrick Byrne, Chairman en CEO van Overstock.com. "Door de zwakke dollar is het nu aantrekkelijker dan ooit voor buitenlandse consumenten om Amerikaanse goederen te kopen, en dat biedt uitstekende mogelijkheden voor ons."

Internationale bezoekers van Overstock.com kunnen een keuze maken uit duizenden producten in 10 hoofdcategorieën. De locatie van de bezoeker wordt automatisch door de website bepaald en de prijzen worden weergegeven in de lokale valuta, automatisch aangepast aan de dagelijkse schommelingen in de wisselkoersen. Overstock.com heeft haar internationale dienstverlening sinds 27 augustus proefgedraaid en heeft geen complicaties of problemen ondervonden.

"We wilden het proces zo naadloos mogelijk maken voor onze buitenlandse bezoekers, en de eerste resultaten zijn bemoedigend," aldus Jake Bailey, directeur van de internationale activiteiten van Overstock.com. "Op de eerste dag dat dit programma toegankelijk was voor het publiek ontvingen we bestellingen uit 17 verschillende landen, zonder enige marketinginspanningen," voegde Bailey toe.

Overstock.com maakte haar intentie om haar activiteiten uit te breiden naar over de grens aanvankelijk bekend in mei 2008 (http://e4x.com/news_04.html) door middel van partner E4X. Sinds de aankondiging is het internationale verkeer op de website aanzienlijk toegenomen.

"Gelet op het grote aantal internationale klanten dat onze website bezoekt, is het de hoogste tijd dat we hen de gelegenheid geven te profiteren van de aanbiedingen van Overstock.com," aldus Byrne. "We zijn begonnen met deze 34 landen, maar we zijn van plan het aantal landen in het komende jaar op rationele wijze uit te breiden."

Over Overstock.com

Overstock.com, Inc. is een online retailer die merkartikelen aanbiedt met korting. Het bedrijf biedt klanten de gelegenheid op hun gemak op koopjes te jagen, en tegelijkertijd biedt het bedrijf toeleveranciers een alternatief distributiekanaal voor hun voorraden. Het hoofdkantoor van Overstock.com bevindt zich in Salt Lake City. Het bedrijf is genoteerd op het NASDAQ Global Market System en kan online worden aangetroffen op http://www.overstock.com.

Overstock.com(R) is een gedeponeerd handelsmerk van Overstock.com, Inc. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.

Dit persbericht bevat bepaalde uitspraken met betrekking op de toekomst (forward-looking statements) in de zin van Section 27A van de Securities Act uit 1933 en Section 21E van de Securities Exchange Act uit 1934. Tot deze uitspraken met betrekking tot de toekomst behoren, onder andere, verklaringen betreffende het aantal producten dat wordt aangeboden aan internationale klanten, het aantal landen vanwaar klanten aankopen kunnen doen bij Overstock.com, de veelbelovende timing van deze lancering, en de mate van naadloosheid van het proces voor internationale klanten. Form 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2007, onze daaropvolgende driemaandelijkse rapporten op Form 10-Q of eventuele amendementen daarop, en de documenten die we daaropvolgend hebben ingediend bij de Securities and Exchange Commission bevatten informatie over belangrijke factoren die ertoe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten aanzienlijk afwijken van de geanticipeerde resultaten uit onze voorspellingen, verwachtingen of uitspraken met betrekking tot de toekomst.

Website: http://www.overstock.com

BRON Overstock.com, Inc.