Panther Express sluit ronde B van fondsen voor $15,75 miljoen onder leiding van Index Ventures

27 Feb, 2008, 11:00 GMT Van Panther Express

NEW YORK en LONDEN, February 27 /PRNewswire/ --

Panther Express, vooraanstaande wereldwijde leverancier van content delivery-diensten, kondigde vandaag de afronding aan van de tweede fase van een financiering met durfkapitaal ter waarde van US$ 15,75 miljoen, geleid door Index Ventures. Gold Hill Capital en de reeds bestaande investeerder Greylock Partners namen ook deel. Panther zal de fondsen gebruiken voor internationale uitbreiding en verdere investeringen in infrastructuur om de toenemende lijst klanten te steunen.

Panther, in 2005 opgericht door Kevin P. Ryan en Dwight Merriman, voormalig CEO en CTO van DoubleClick, combineert snelle, betrouwbare en schaalbare prestaties met flexibele en scherp geprijsde voorwaarden en levert op die manier het beste CDN-aanbod van de industrie. In iets meer dan twee jaar heeft Panther een internationale klantenbasis opgebouwd met meer dan 250 klanten in verschillende markten, waaronder video- en audiolevering, podcasting, ad serving, webhosting, gaming, traditionele uitgevers en sociale netwerkbedrijven.

"Panther Express is uniek in de content delivery-industrie door de combinatie van zeer snelle groei en een uitstekende reputatie voor prestaties en klantenservice en een hoogstaand beleidsteam," zegt Ben Holmes van Index Ventures, die zich bij de raad van bestuur van Panther zal aansluiten. "We verheugen ons erop onze online ervaring en Europees netwerk te benutten om de daadkracht van Panther te vergroten."

"Door het vermogen van Panther om snelle, betrouwbare en schaalbare prestaties te leveren met de aantrekkelijkste industrievoorwaarden groeiden we snel naar meer dan 50 klanten in Europa en meer dan 200 klanten in de VS," zei Kevin P. Ryan, CEO van Panther, wellicht het meest bekend als voormalig CEO van DoubleClick. "Met de steun van Index Ventures, Greylock en Gold Hill kan ons marktaandeel verder toenemen en kunnen we onze klanten wereldwijd efficiënter van dienst zijn."

De unieke netwerkarchitectuur van Panther vormt de basis voor het toonaangevende netwerk met hoge waarde/prestatie-verhouding. Panther slaagt erin het verkeer over meer dan 15 toonaangevende ISP's te spreiden om zo het risico op 'single-point-of-failure' uit te sluiten. De door Panther ontwikkelde routing-technologie controleert voortdurend de staat van het internet en alle factoren die de wereldwijde verdeling kunnen beïnvloeden om zo de beste databank te bepalen voor elk content-verzoek. De door Panther ontwikkelde cachetechnologie is specifiek ingesteld op optimaal brongebruik voor alle soorten content, zowel groot als klein. Met strategisch geplaatste grote databanken op belangrijke wereldwijde locaties, bereikt Panther optimaal gebruik van cache met de beste werkelijke gebruikersprestaties en de laagste kosten als resultaat.

Over Panther Express

Panther Express Corp. biedt de voordeligste CDN-oplossing in de Industrie - een hoogpresterend content delivery netwerk (CDN) met een vernieuwende voordelige infrastructuur. Panther Express, dat is opgericht in 2005 door Kevin Ryan, voormalig CEO van DoubleClick, en Dwight Merriman, medeoprichter en voormalig CTO van DoubleClick, garandeert snelle, betrouwbare en schaalbare prestaties en de beste prijzen en voorwaarden. Panther Express is een besloten vennootschap in New York.

Neem voor meer informatie contact op met Panther Express op 40 West 20th Street, New York, New York 10011.

Over Index Ventures

Index Ventures is als toonaangevende Europese durfkapitaalfirma, die sinds 1996 actief is in durfkapitaalinvesteringen. Het bedrijf helpt belangrijke IT- en biowetenschapsbedrijven tot wereldwijde marktdefiniërende leiders op te bouwen. Het bedrijf heeft kantoren in Genève, Londen en Jersey en richt zich op investeringen in beginnende en groeiende bedrijven. Enkele recente investeringen zijn Skype (het baanbrekend communicatiebedrijf aangekocht door eBay); MySQL (de populairste open source databank ter wereld, recent aangekocht door Sun), Last.fm (het grootste sociale muziekplatform ter wereld, recent aangekocht door CBS) en BioXell (BIOX, voorgesteld op SWX in 2007). Ga voor meer informatie naar http://www.indexventures.com.

Over Greylock Partners

Greylock Partners, opgericht in 1965, is een wereldwijd toonaangevende durfkapitaalfirma. De laatste 40 jaar heeft Greylock honderden succesvolle bedrijven gefinancierd en geholpen. De aanpak van Greylock is uniek omdat de ondernemer op de eerste plaats staat. Greylock werkt als "uitgenodigde gast" op een zeer ondersteunende, doch adviserende manier om de ondernemers te helpen van hun bedrijven marktleiders te maken. Greylock financierde o.a. Ascend Communications, Continental Cable, DoubleClick, Internet Security Systems, Legato, Millennium Pharmaceuticals, Openwave, Red Hat, Tellabs en Trilogy. De kantoren van Greylock bevinden zich in Boston en Silicon Valley. Ga voor meer informatie naar http://www.greylock.com/.

Over Gold Hill Capital

Gold Hill Capital is een toonaangevend financieringsbedrijf dat groeikapiteel levert aan bedrijven met door durfkapitaal gefinancierde technologie- en biowetenschapsbedrijven. Hun kredietoplossingen helpen groeiende bedrijven en bieden tegelijkertijd maximale flexibiliteit. Met haar uitgebreide en gevarieerde ervaring biedt Gold Hill een uiterst intelligente en op maat gemaakte aanpak van ondernemingsfinanciering. Met een uitgebreide achtergrond in commerciëel bankieren, investeringsbankieren, durfkapitaal en transacties bieden de partners van Gold Hill de beleidsteams van de bedrijven in hun portfolio een uniek perspectief waarmee zij de intelligentste beslissingen kunnen nemen voor de financiering van hun bedrijven gedurende de gehele procedure. Ga voor meer informatie naar http://www.goldhillcapital.com/index.html.

Website: http://www.indexventures.com

BRON Panther Express