Pascal Metrics kondigt dienstenaanbod aan voor veiligheidscultuur voor patiënten

04 Dec, 2008, 14:52 GMT Van Pascal Metrics Inc.

WASHINGTON, December 4 /PRNewswire/ --

- Verandert naam van Lotus Forum en breidt de meest allesomvattende zorgoplossing uit

- De Social Apgar(TM) Group: Biedt metingen, analyse en het beheer van daarmee verbonden risico's

Pascal Metrics Inc. heeft vandaag zijn diensten voor een veiligheidscultuur voor patiënten en risicobeheer voor ziekenhuizen en gezondheidszorg bekend gemaakt. Pascal Metrics helpt cliënten sinds 2007 en is sindsdien snel een wereldleider geworden voor cliënten die zoeken naar methoden om te voldoen aan de eisen van de Joint Commission en andere regelgevende instanties. Deze cliënten zoeken tegelijkertijd ook naar methoden om kosten te verlagen en patiënten beter te beschermen tegen medische missers en fouten, door methoden om de gezondheidszorg meer betrouwbaar te maken.

Volgens Dr. Michael Leonard, een van de leiders van de klinische groep van Pascal: "Wij merken dat ziekenhuizen erkennen dat voldoen aan regelgeving van het grootste belang is om een minimaal peil van veilige zorg te bereiken, maar dat dit niet voldoende is om systematische veiligheidsprogramma's voor patiënten in te voeren die de cultuur merkbaar verbeteren en de risico's merkbaar verlagen."

Pascal Metrics biedt de enige oplossing die beide belangrijke wetenschappelijk bevestigde enquêtes over de patiëntenveiligheidscultuur commercieel ondersteunt: de Enquête over Veiligheidshoudingen (Safety Attitudes Questionnaire - SAQ) en de ziekenhuisenquête over de patiëntenveiligheidscultuur van Healthcare Research and Quality (AHRQ). Meer in het algemeen - Pascal Metrics biedt een toonaangevende serie meet- en analysemogelijkheden aan, waaronder een baanbrekende observatiedienst die gedragspunten volgt.

Dr. Allan Frankel, medeleider van de klinische groep van Pascal en de uitvinder van WalkRounds(TM) beschouwt "op wetenschap gebaseerde en correcte klinische observatie als een belangrijk onderdeel van een beoordeling van de cultuur, omdat er grondige training wordt geboden, de uitvoering op normen gebaseerd is en het ondersteund wordt door deskundigen."

Pascal Metrics wordt algemeen erkend als een vooraanstaand vernieuwer in de industrie. Het bedrijf brengt academisch onderzoek, klinische ervaring en technologie voor gezondheidszorg samen en gebruikt die om metingen en analyses te leveren voor het verbeteren van de veiligheids- en kwaliteitscultuur in risicovolle situaties. Ervaren leiders van klinieken vertrouwen op de 'software-as-a-service'-oplossing (SaaS) van Pascal Metrics om op data gebaseerde interventies uit te voeren en verbetering van de cultuur voortdurend te volgen. Pascal is toegewijd aan de stelling dat strikte toepassing van wetenschappelijke activiteiten, klinische beoordeling en softwareontwikkeling allemaal nodig zijn om duurzame programma's op te zetten in de grootste en meest complexe gezondheidszorgsystemen in de wereld.

Drew Ladner, president en algemeen directeur, stelt dat "met wat wij bieden kunnen directeuren en bestuursraden nu de vraag beantwoorden 'Zijn wij veiliger?' Zij kunnen ook hun risico's effectiever beheren en hebben een mogelijkheid om hun data in hun hele systeem toegankelijk en interpreteerbaar te maken en daardoor een basis te hebben om actie te ondernemen."

Pascal Metrics heeft cliënten in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Washington, DC. Het bedrijf richt zich op methoden om de zorg voor patiënten wereldwijd veiliger te maken.

BRON Pascal Metrics Inc.