Paul Capital completeert fonds voor secondaire markt van US$ 1,65 miljard

05 Mei, 2008, 13:00 BST Van Paul Capital

NEW YORK, May 5 /PRNewswire/ --

- Secondair fonds voor privékapitaal biedt creatieve en discrete liquiditeitsoplossingen

Paul Capital, een innovatief leider in de markt voor privékapitaal, heeft vandaag het completeren van zijn negende fonds voor de secondaire markt voor privékapitaal, Paul Capital Partners IX, L.P. ("Paul IX") aangekondigd. Het fonds heeft US$ 1,65 miljard aan investeringsverplichtingen en is erop gericht om liquiditeit te bieden aan houders van privékapitaal overal in de wereld. Paul IX werd afgesloten boven zijn harde plafond van US$ 1,5 miljard, een gevolg van de grote vraag van investeerders. De wereldwijde deelnemende investeerders zijn onder meer donatiefondsen, openbare en bedrijfspensioenfondsen, staatsinvesteringsfondsen en fondsen van familiebezit. Paul Capital beheert op dit moment meer dan US$ 4,2 miljard in secundair privékapitaal.

Paul IX zal zich richten op de aankoop van portefeuilles met secundair privékapitaal, waaronder belangen in commanditaire vennootschappen en portefeuilles met rechtstreekse investeringen. Paul IX zal een beroep blijven doen op de uitgebreide relaties van het bedrijf met institutionele beleggers en beherende vennoten. De firma heeft zeven kantoren overal in de wereld, waaronder kantoren in opkomende markten.

"Secundaire transacties maken het mogelijk voor investeerders om hun liquiditeit te beheren door belangen in privékapitaal op dezelfde manier te behandelen als alle andere vermogensklassen", zei David de Weese, beherend vennoot, Paul Capital. "Banken, verzekeringsmaatschappijen, pensioenfondsen, family offices en andere houders van privékapitaal doen steeds vaker een beroep op ons om hen te helpen hun portefeuilles te stroomlijnen en blootstelling aan risico en liquiditeit te beheren."

Paul Capital is een pionier op de secundaire markt en bouwt al sinds 1991 voort op zijn wereldwijd bereik, zijn creatieve manieren om overeenkomsten te structureren en zijn reputatie van eerlijkheid en discretie om liquiditeitsoplossingen te bieden aan commanditaire vennootschappen overal in de wereld.

"Investeerders komen voortdurend naar ons toe om liquiditeit te beheren, een gevolg van onze reputatie voor innovatieve oplossingen en unieke manieren om overeenkomsten te structureren. In de huidige marktsituatie zijn dergelijke manieren van creatief denken en discrete benadering belangrijker dan ooit. Wij zijn opgetogen over de kansen die Paul IX heeft", zei Bryon Sheets, beherend vennoot van Paul Capital.

Over Paul Capital

Paul Capital is opgericht in 1991 en beheert US$ 6,6 miljard aan investeringsverplichtingen. De firma doet dat via drie investeringsplatforms: secundair privékapitaal, royalties en belangen in opbrengst in de sector gezondheidszorg en een fonds van fondsen voor risicokapitaal. De firma heeft kantoren in Hong Kong, Londen, New York, Parijs, San Francisco, Sao Paulo en Toronto. De Paul secundaire fondsen hebben meer dan 150 aankopen verricht van belangen in commanditaire vennootschappen en portefeuilles met rechtstreekse privékapitaalinvesteringen. Via zijn secundaire fondsenprogramma is Paul Capital nu een commanditair vennoot in meer dan 300 partnerschappen en 500 fondsen. Het team voor secundaire activiteiten biedt op maat gesneden liquiditeitsoplossingen voor verkopers van privékapitaal en is een vertrouwd partner geworden voor verkopers overal in de wereld die op zoek zijn naar een goede prijs, vertrouwelijkheid en op tijd uitgevoerde transacties. Meer informatie is te vinden op: http://www.paulcap.com.

Web site: http://www.paulcap.com

BRON Paul Capital