Paulson & Co. Inc. maakt aandeel van 5,1% in Akzo Nobel openbaar; is van plan te stemmen voor acquisitie van ICI

04 Okt, 2007, 12:00 BST Van Paulson & Co. Inc.

NEW YORK, October 4 /PRNewswire/ --

Paulson & Co. Inc. ("Paulson") (Bloomberg: 573991Z) maakte vandaag zijn aandeel van 5,1% van de uitstaande aandelen van Akzo Nobel ("Akzo") (Ticker: AKZOY) openbaar; een totaal aantal van 14.757.000 uitstaande aandelen. Paulson maakte tevens bekend dat het van plan is met zijn aandelen te stemmen voor de acquisitie van ICI.

Na uitgebreid onderzoek naar de voorgestelde acquisitie van ICI door Akzo, gelooft Paulson dat, na de des-investeringen in Henkel en de bijkomende terugkoop van aandelen, de acquisitie positief zal zijn voor de winst en de lange termijn groei. Hoewel de samenstelling van de transacties een grote aanslag zijn op de huidige winst, nadat de opbrengsten van de verkoop aan Henkel er af zijn getrokken, de door de hogere pro forma winst door kostenbesparingen en operationele synergie en de verwachte groei van de Aziatische operaties, blijkt de acquisitie een uitermate redelijk.

"De verkoop van Organon en de aankoop van ICI herpositioneert Akzo als één van de wereldleiders in verven en lakken. Als aandeelhouders steunen wij CEO Hans Wijers' weloverwogen poging om waarde voor ons aandeelhouders te creëren", zei Mina Gerowin, vice-president van Paulson & Co.

Paulson & Co. is een in New York gevestigde investeringsfirma die ongeveer 23,5 miljard USD beheert in fusies, veilingen en executoriale verkopen.

BRON Paulson & Co. Inc.