Perot Systems gekozen door MAG Industrial Automation Systems voor tienjarige wereldwijde deal voor IT-outsourcing

19 Okt, 2006, 09:00 BST Van Perot Systems Corporation

PLANO, Texas, October 19 /PRNewswire/ --

- Contract van US$110 miljoen om de infrastructuur en systemen van MAG-IAS wereldwijd in zijn activiteiten te consolideren

Perot Systems Corporation (NYSE: PER) heeft vandaag aangekondigd dat MAG Industrial Automation Systems, een wereldwijde leidende leverancier van gereedschapswerktuigen en -systemen die de industrie voor duurzame goederen bedient en waarvan het hoofdkantoor in Sterling Heights, Michigan staat, het heeft gekozen om diensten voor infrastructuur, advies en toepassingen te leveren als deel van een tienjarig contract van US$110 miljoen voor de outsourcing van informatietechnologie.

Perot Systems zal communicatie-, netwerk-, helpdesk-, desksideondersteuning leveren, en diensten voor het onderhoud en de ontwikkeling van toepassingen op de meer dan 30 locaties van MAG-IAS in Noord-Amerika, Europa, Zuid-Amerika en Azië. Onder de voorwaarden van de overeenkomst zal Perot Systems zakelijke best-practiceprocessen stroomlijnen en integreren in de wereldwijde organisatie van MAG-IAS.

"Deze overeenkomst ondersteunt de voortdurende handel van MAG-IAS, aangezien we doorgaan met de integratie van onze bestaande technologie en processen en de voorbereiding van een IT-platform om plaats te bieden voor toekomstige zakelijke groei," zei James C. Benjamin, Executive Vice President bij MAG-IAS. "Het wereldwijde leveringsvermogen en de vergaande industrie-expertise van Perot Systems bieden, samen met zijn cultuur, de ervaring en de steun die we nodig hebben om onze handelsactiviteiten uit te breiden."

"Het is een eer om te worden gekozen om onze expertise en het vermogen om IT-diensten te leveren die MAG-IAS zullen helpen bij het bereiken van zijn doel om het grootste bedrijf voor gereedschapswerktuigen en -systemen ter wereld te worden," zei Mike Morrison, productieleider voor de commerciële-oplossingengroep van Perot Systems. "Nog belangrijker is dat we trots zijn op het geloof en het vertrouwen dat MAG-IAS heeft in Perot Systems om een gewaardeerd lid te zijn van zijn team gedurende de lange termijn van het contract."

Over MAG-IAS

MAG Industrial Automation Systems is een groep leidende bedrijven voor gereedschapswerktuigen en -systemen, die de industrie van duurzame goederen bedient. Door gebruik te maken van een veelomvattende reeks geavanceerde apparatuur en technologieën, levert MAG-IAS, in combinatie met gevarieerde kennis voor procestechniek, op maat gemaakte productieoplossingen voor belangrijke industriële sectoren over de hele wereld.

MAG-IAS heeft een grote portfolio van zeer erkende en zeer gerespecteerde merken. Met activiteiten in de Verenigde Staten, Duitsland, China, Korea, Brazilië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, staan de bedrijven van MAG Industrial Automation Systems in de top 5 van inkomsten in de wereldwijde werktuigenmarkt, die belangrijke industriële sectoren bedient, zoals die van gemotoriseerde voertuigen, de luchtvaart, energie, zware apparatuur en algemene werktuigen.

Over Perot Systems

Perot Systems is een wereldwijde leverancier van diensten en zakelijke oplossingen voor de informatietechnologie. Door zijn flexibele en gezamenlijke aanpak integreert Perot Systems de expertise uit het bedrijf voor de levering van maatoplossingen die klanten in staat stellen om groei te versnellen, activiteiten te stroomlijnen en nieuwe niveaus van klantenwaarde te creëren. Het hoofdkantoor van Perot Systems staat in Plano, Texas en het bedrijf heeft een winst in 2005 gemeld van US$2,0 miljard. Het bedrijf heeft meer dan 19.000 partners, die gevestigd zijn in Noord-Amerika, Europa en Azië. Aanvullende informatie over Perot Systems is te vinden op http://www.perotsystems.com .

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen die afhankelijk zijn van bekende en onbekende risico's en onzekerheden die ervoor zouden kunnen zorgen dat eigenlijke resultaten wezenlijk verschillen van diegene die zijn uitgedrukt of geïmpliceerd door zulke verklaringen. Onder de vele factoren die van invloed zouden kunnen zijn op onze zaken en ervoor zouden kunnen zorgen dat eigenlijke resultaten wezenlijk verschillen, zijn dat we het risico mogen dragen van kostenoverschrijdingen voor softwareontwikkeling en implementatiediensten op maat, dat onze contracten over het algemeen bepalingen bevatten die klanten in staat kunnen stellen om de contracten te beëindigen en soms bepalingen bevatten die de klant in staat stellen om prijsveranderingen te eisen, en dat sommige contracten bepalingen bevatten voor vaste prijzen of boetes die zouden kunnen resulteren in verminderde winsten. Zie ons Jaarlijks Rapport op Form 10-K voor het fiscale jaar dat eindigde op 31 december 2005, zoals ingediend is bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission en te vinden is op http://www.sec.gov , voor aanvullende informatie met betrekking tot risicofactoren. Wij doen afstand van iedere intentie of verplichting om vooruitziende verklaringen te herzien, ofwel als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige ontwikkelingen, ofwel anderszins.

Website: http://www.perotsystems.com

BRON Perot Systems Corporation