Perot Systems verwerft QSS Group, Inc.

19 Dec, 2006, 11:35 GMT Van Perot Systems Corporation

FAIRFAX, Virginia, December 19 /PRNewswire/ --

Perot Systems Corporation (NYSE: PER) heeft vandaag aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de aankoop van QSS Group, Inc., een bedrijf voor informatietechnologiediensten voor de Amerikaanse federale overheid in Lanham, Maryland.

Door deze aankoop versterkt Perot Systems zijn groeiplatform binnen de dienstensector van de federale overheid, wint het verscheidene significante aankoopcontracten (GWAC's) binnen de overheid en versterkt het verder zijn IT-vermogens, waaronder informatiegarantie en de ontwikkeling en het beheer van applicaties. Het breidt ook zowel het dienstenbereik uit als de gebieden die Perot Systems bedient binnen het Department of Homeland Security (ministerie van nationale veiligheid) en het Department of Defense (ministerie van defensie).

"De ervaring van QSS Group, de relaties met klanten en het sterke team van talentvolle professionals zijn een perfecte aanvulling op het overheidsdienstenteam van Perot Systems," zei Peter Altabef, president en CEO van Perot Systems. "Met deze aanwinst zullen we nog beter in de markt staan om het belangrijke werk van onze overheidsklanten te ondersteunen."

Na de aankoop zal Perot Systems Government Services meer dan 3400 partners hebben die de federale overheid bedienen en verwacht wordt dat er dan over het hele jaar 2007 inkomsten gerapporteerd worden van ongeveer US$600 miljoen.

Onder de klanten van QSS Group zijn het leger, de kustwacht, het Deparment of Health en Human Services (ministerie van gezondheidszorg en sociale zaken), NASA, NOAA, het Department of the Treasury (ministerie van financiën) en de inlichtingensector. Het bedrijf is op dit moment als belangrijkste aannemer actief bij meer dan 90 procent van zijn contracten.

Aankoopcontracten van QSS Group binnen de overheid omvatten Enterprise Acquisition Gateway for Leading-Edge Solutions (EAGLE) van het Department of Homeland Security, Information Technology Enterprise Solutions (ITES-2) van het leger, Total Information Processing Support Services (TIPSS-3) van het Department of the Treasury, en de General Service Administration's Millenia Lite. De prijzen van QSS Group onder EAGLE vullen de prijs van Perot Systems aan.

"QSS is een voortreffelijke aanvulling op Perot Systems en de synergieën die bij deze transactie zijn gewonnen zullen toenemende groeimogelijkheden bieden voor onze federale eenheid," zei Jim Ballard, president van Perot Systems Government Services. "Ons doel is om onze mogelijkheden te optimaliseren, zodat we er zeker van zijn dat we altijd de meest effectieve en efficiënte resultaten bieden aan de overheid en door deze twee groepen te integreren zal voor ons de mogelijkheid om deze doelen te bereiken verder worden verbeterd."

"Wij verheugen ons er zeer op om onze krachten met Perot Systems te bundelen," zei Frank Islam, CEO van QSS Group. "QSS en Perot Systems hebben mogelijkheden die elkaar aanvullen en culturen die erg op elkaar lijken en ik geloof dat de twee bedrijven samen zullen zorgen voor een krachtige groeimotor voor overheidsdiensten. Het resultaat van deze aanwinst zal zijn dat er nog betere vorderingsmogelijkheden zullen worden gecreëerd voor ons hardwerkende team."

Perot Systems verwacht dat QSS Group voor het hele jaar 2007 inkomsten zal bereiken van tussen US$260 miljoen en US$280 miljoen. Perot Systems verwacht dat de aankoop in januari zal worden voltooid en de inkomsten voor de balans van het jaar zal consolideren.

Perot Systems zal QSS Group voor US$250 miljoen aankopen. Verwacht wordt dat de aankoop zal groeien op basis van kaswinst per aandeel, wat onkosten uitsluit die gerelateerd zijn aan de amortisatie van aan de aankoop gerelateerde immateriële activa, met US$0,05 per aandeel over het hele jaar 2007. Verwacht wordt dat amortisatieonkosten voor aan de aankoop gerelateerde immateriële activa over het hele jaar 2007 ongeveer US$14 miljoen zal zijn, wat gelijkstaat aan ongeveer US$0,07 per aandeel. Perot Systems verwacht de integratieactiviteiten die met deze aankoop verband houden in 2007 te voltooien. Verwacht wordt dat deze aankoop, inclusief het effect van door de aankoop gerelateerde immateriële amortisatieonkosten, vanaf 2008 zal groeien voor winst per aandeel.

Over Perot Systems

Perot Systems is een wereldwijde leverancier van diensten en zakelijke oplossingen voor de informatietechnologie. Door zijn flexibele en gezamenlijke aanpak integreert Perot Systems de expertise uit het bedrijf voor de levering van maatoplossingen die klanten in staat stellen om groei te versnellen, activiteiten te stroomlijnen en nieuwe niveaus van klantenwaarde te creëren. Het hoofdkantoor van Perot Systems staat in Plano, Texas en het bedrijf heeft een winst in 2005 gemeld van US$2,0 miljard. Het bedrijf heeft meer dan 20.000 partners, die gevestigd zijn in Noord-Amerika, Europa en Azië. Aanvullende informatie over Perot Systems is te vinden op http://www.perotsystems.com .

Winst per aandeel is een non-GAAP-maatregel die door Perot Systems wordt gebruikt om de invloed van winst door een aankoop te meten voorafgaand aan het effect van aan de aankoop gerelateerde immateriële amortisatieonkosten. De informatie die noodzakelijk is om deze maatregel in overeenstemming te brengen met de invloed van de GAAP-winst per aandeel is te vinden in dit persbericht, waarbij de invloed van de GAAP-winst per aandeel gelijk staat aan winst per aandeel met aftrek van de invloed van de winst per aandeel van aan de aankoop gerelateerde amortisatieonkosten van immateriële activa.

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen die afhankelijk zijn van bekende en onbekende risico's en onzekerheden die ervoor zouden kunnen zorgen dat eigenlijke resultaten wezenlijk verschillen van diegene die zijn uitgedrukt of geïmpliceerd door zulke verklaringen. Onder de vele factoren die van invloed zouden kunnen zijn op onze zaken en ervoor zouden kunnen zorgen dat eigenlijke resultaten wezenlijk verschillen, zijn dat we het risico mogen dragen van kostenoverschrijdingen voor softwareontwikkeling en implementatiediensten op maat, dat onze contracten over het algemeen bepalingen bevatten die klanten in staat kunnen stellen om de contracten te beëindigen en soms bepalingen bevatten die de klant in staat stellen om prijsveranderingen te eisen, en dat sommige contracten bepalingen bevatten voor vaste prijzen of boetes die zouden kunnen resulteren in verminderde winsten. Zie ons Jaarlijks Rapport op Form 10-K voor het fiscale jaar dat eindigde op 31 december 2005, zoals ingediend is bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission en te vinden is op http://www.sec.gov/ , voor aanvullende informatie met betrekking tot risicofactoren. Wij doen afstand van iedere intentie of verplichting om vooruitziende verklaringen te herzien, ofwel als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige ontwikkelingen, ofwel anderszins.

Website: http://www.perotsystems.com

BRON Perot Systems Corporation