pharmexx België maakt nieuw management bekend

05 Nov, 2009, 15:11 GMT Van pharmexx GmbH

BRUSSEL, November 5 /PRNewswire/ -- De aandeelhouders van pharmexx België kondigen met plezier de aanstelling van Christian Mutzner aan als de nieuwe interim managing director voor pharmexx België. Dhr. Mutzner heeft naast uitgebreide ervaring in senior management-functies in kleine en middelgrote ondernemingen, ook ervaring binnen multinationale bedrijven in verschillende branches. In het nieuwe managementteam nemen ook Jan van der Auwera als hoofd van de divisie Pharmadeal en Jan 't Kint als hoofd van de divisie Prodis plaats. Beiden bekleden reeds een aantal jaren managementfuncties binnen pharmexx België en zijn daarvoor goed ingevoerd in de markt waarin pharmexx opereert en haar klanten. Het nieuwe management is actief sinds 30 oktober 2009 en bereidt pharmexx België voor op de toekomstige groei in de Belgische markt.

De groei van pharmexx België en de uitdagingen van een steeds veranderende gezondheidszorgmarkt eist nieuwe processen en structuren en het verzorgen van nieuwe diensten door pharmexx. De algemene aandeelhoudersvergadering onderkende de noodzaak voor een nieuw managementteam dat de geformuleerde toekomstplannen uit gaat voeren. "Wij zijn blij met de aanstelling van Christian Mutzner, Jan van der Auwera en Jan 't Kint als het nieuwe, buitengewoon gemotiveerde en ervaren managementteam van pharmexx. Wij zijn ervan overtuigd dat onze klanten en werknemers profijt zullen ondervinden van het nieuwe management, hun ideeën en ervaring," zegt Reto Flückiger, CEO van pharmexx GmbH, de grootste aandeelhouder van pharmexx België.

pharmexx België is onderdeel van de Celesio Group dat eveneens de Belgische groothandelaren PHARMA BELGIUM en Laboratoria Flandria bezit, als ook Movianto Belgium Dirk Raes, een onderneming die cold chain logistieke diensten levert aan farmaceutische fabrikanten en Lloydspharma, de op één na grootste apotheekketen in België. Daardoor is Celesio op alle niveaus in de Belgische farmaceutische industrie vertegenwoordigt.

BRON pharmexx GmbH