Philip Bancroft, financieel directeur van ACE Ltd. en bestuurslid van Group of North American Insurance Enterprises (GNAIE) richt zich tot de inspectieraad van de International Accounting Standards Board (IASB)

30 Jun, 2008, 20:15 BST Van Group of North American Insurance Enterprises (GNAIE)

NEW YORK, June 30 /PRNewswire/ --

- GNAIE geeft hoogtepunten weer van opmerkingen aan IASCF -

De Group of North American Insurance Enterprises (GNAIE) maakt vandaag bekend dat Philip Bancroft, een bestuurslid van de GNAIE en financieel directeur van ACE, Ltd. (een wereldwijde leider in verzekeringen en herverzekeringen), zich onlangs tot de IASCF (International Accounting Standards Committee Foundation, de inspectieraad van de International Accounting Standards Board, IASB) heeft gericht. Bancroft sprak namens de GNAIE, een vereniging van 18 toonaangevende verzekeringsmaatschappijen uit de Verenigde Staten, Canada, en Bermuda, waaronder een aantal van de grootste wereldwijde dienstverleners op het gebied van verzekering en welke is gericht op zaken als wereldwijde financiële verslaggeving, accounting en solvabiliteit

Bancroft plaatste zijn opmerkingen op 19 juni 2008, tijdens een Ronde Tafel gehouden in Londen onder de auspiciën van het Constitutional Review-proces van de IASCF, welke is bedoeld om onderwerpen met betrekking tot openbare toerekenbaarheid, bestuur en de samenstelling van de IASB te behandelen.

Hoogtepunten van de opmerkingen van Bancroft over het Constitutional Review proces luiden:

-- De GNAIE is vóór het creëren van een controlelichaam voor het
       verbeteren van de toerekenbaarheid en van de gepaste
       bedrijfsvoering bij de IASB. GNAIE vindt het van het allereerste
       belang dat het IASCF haar voorstellen met betrekking tot de
       voorgestelde autoriteiten en verantwoordelijkheden binnen de
       constitutional review van de IASB kracht bijzet.
    -- De GNAIE adviseert ten sterkste dat de IASCF verbeterde
       constructies en systemen neerzet om ervoor te zorgen dat de
       voorgestelde accountingstandaarden ook onder de juiste
       standaarden voor gepaste bedrijfsvoering worden doorgelicht.
       Specifiek gezien:
       -- De GNAIE vindt dat de voorgestelde accountingstandaarden
          eerst in de praktijk uitgeprobeerd moeten worden voordat
          deze worden toegepast, zodat er zekerheid bestaat dat een
          dergelijke standaard de manier waarop betrokken bedrijven
          zaken beheren en runnen op een juiste manier reflecteert en
          een voor financiële beleidsmakers betrouwbare, consistente
          en betekenisvolle financiële verslaglegging oplevert die
          kan worden vergeleken.
       -- Zoals ontwikkelingen in de inspanningen van de IASB voor de
          formulering van accountingstandaarden voor de
          wereldwijde verzekeringsindustrie aantonen, betekenen de
          voorlopige opvattingen van de IASB vaak fundamentele en
          theoretische aanpassingen aan bestaande praktijken en
          daarom kunnen deze niet zomaar geheel worden overwogen
          zonder een testperiode waarin ze worden toegepast in de
          praktijk.

Verder commentaar van Philip Bancroft luidde: "We zijn nu aangekomen bij een belangrijk kruispunt in de ontwikkeling van wereldwijde accountingstandaarden voor verzekeringscontracten en het is essentieel dat dit proces genoeg effectrapportage toelaat en niet wordt opgejaagd of beperkt door de noodzaak van het moment op de wereldwijde kapitaalmarkten. De hoogste prioriteit van de GNAIE blijft het assisteren van de makers en regelaars van wereldwijde accounting- en solvabiliteitsstandaarden van hoge kwaliteit die bruikbaar, betrouwbaar, consistent, vergelijkbaar en betekenisvol zijn voor financiële beleidsmakers. Wij vinden dat een haastig proces in deze fase in strijd is met deze doelen.

"We hebben een probleem voor ons liggen dat we in een kans kunnen omzetten. Door de juiste analyses uit te voeren en voorzichtigheid te betrachten voordat we ongetoetste methodes gaan inzetten in het evalueren van verzekeringsbalansen, kunnen we een waarlijk robuuste set aan algemene wereldwijde accountingstandaarden opzetten voor de internationale verzekeringsindustrie. Aan de andere kant, als ongetoetste accountingstandaarden haastig worden doorgedrukt, dan zouden de gevolgen met betrekking tot fouten en misrekeningen op de bredere kapitaalmarkten wel eens groot kunnen zijn. Daarom vragen we het IASCF ook om de juiste toetsingsprocessen en -systemen in gang te zetten zodat de IASB door kan gaan."

Over GNAIE

GNAIE werkt toe naar internationale accounting- en solvabiliteitsstandaarden van hoge kwaliteit voor verzekeringsbedrijven over de hele wereld. De organisatie haalt haar doelen dankzij het modelleren van voorgestelde accountingstandaarden, analyse, uitspraken en coördinatie met verschillende eindgebruikers van financiële verslagen. De volgende bedrijven zijn lid zijn van de GNAIE: ACE Ltd.; AIG, Inc.; The Allstate Corporation; Axis Capital; Genworth Financial; The Hartford; Lincoln Financial; Manulife Financial; Metropolitan Life Insurance Company; New York Life Insurance Company; Partner Re; Principal Financial; Prudential Financial, Inc.; Renaissance Re; State Farm; Sun Life Financial; Travelers; and XL Capital, Ltd.Bezoek http://gnaie.net/ voor meer informatie.

Contacten voor de media
    Joseph Kuo of Fred Spar
    Kekst and Company
    +1-212-521-4800