Piloten UPS breiden informatiecampagne uit naar Azië en Europa

02 Jun, 2005, 20:34 BST Van Independent Pilots Association

LOUISVILLE, Kentucky, June 2 /PRNewswire/ -- De Independent Pilots Association heeft vandaag plannen aangekondigd om de informatiecampagne over de contractonderhandelingen voor UPS-piloten uit te breiden tot buiten de Verenigde Staten, met name Azië en Europa.

"We hebben een sterke dialoog opgebouwd met klanten van UPS in een aantal Aziatische landen en landen in heel Europa," zei gezagvoerder Tom Nicholson, president van de Independent Pilots Association. Hij vervolgde: "Wat we tijdens deze gesprekken geleerd hebben is dat de klanten van UPS dezelfde zorgen hebben als UPS-verzenders in de VS, namelijk dat UPS haar klanten slecht op de hoogte houdt van de stand van zaken in de arbeidsonderhandelingen."

Dit wordt het best geïllustreerd in een enquête die in de nasleep van de UPS-staking van Teamsters Canada afgelopen herfst onder Fortune 4000-expediteuren werd gehouden. De volgende drie vragen zijn afkomstig van die enquête:

- Op 22 november -- de maandag voor Thanksgiving - heeft Teamsters Canada
      een staking afgekondigd bij UPS. Heeft uw UPS-vertegenwoordiger u
      hiervan op de hoogte gesteld of maatregelen getroffen om uw bedrijf
      op deze staking voor te bereiden?
      -- Nee - 65%
      -- Ja - 22%

- De pilotenvakbond van UPS gaf gehoor aan de staking van Teamsters
      Canada en was bereid het hele UPS-systeem plat te leggen wanneer
      management de door de staking opgehouden goederen uit Canada zou
      weghalen. Heeft uw UPS-vertegenwoordiger u hiervan op de hoogte
      gesteld of u gewaarschuwd zodat u een alternatieve verzenddienst kon
      zoeken?
      -- Nee -73%
      -- Ja -14%

- Hoeveel vertrouwen hebt u erin dat uw UPS-vertegenwoordiger u accuraat
      en tijdig informeert over de onderhandelingen van de UPS-piloten en een
      mogelijke werkonderbreking van de UPS-piloten?
      -- Helemaal geen vertrouwen -32%
      -- Een beetje vertrouwen - 35%
      -- Veel vertrouwen - 22%

"De internationale informatiecampagne van de IPA bevat een mengeling van betaalde advertenties, positieve verslaggeving in de pers en grassroots-acties. In de afgelopen paar maanden heeft The International Brotherhood of Teamsters de IPA geïntroduceerd bij een aantal cruciale Europese vakbonden en belangrijke globale arbeidsbewegingen," zei gezagvoerder Nicholson. Hij vervolgde:"Hopelijk kunnen we sommige van deze contacten gebruiken om onze grassroots-acties te vergroten."

Methodologie enquête: 302 interviews, vice-president of hoger, bij Fortune 4000-bedrijven, d.w.z. totale jaarlijkse omzet meer dan 100 miljard dollar. Foutenmarge plus or minus 5,6%. Afgenomen in januari 2005 door FrederickPolls, LLC.

BRON Independent Pilots Association