Pizzaproducent biedt studenten financiële steun

16 Sep, 2011, 11:48 BST Van Wagner Tiefkuehlprodukte GmbH

KLEVE, Duitsland, September 16, 2011 /PRNewswire/ --

Uit recent onderzoek van de Rabobank blijkt dat driekwart van de studenten in Nederland 'aan het eind van hun geld' weleens een stukje maand over heeft. Voor een vijfde van de studenten is het geld dan ook echt op. Pizzafabrikant Wagner biedt hen nu onder het motto 'Word een Big Spender met Wagner Big Pizza' een financieel steuntje in de rug. Vanaf 19 september worden via de Facebookpagina van Wagner-Pizza Nederland gedurende vier weken elke week vier winnaars geselecteerd die een jaar lang € 300,- per maand boven op hun studiebeurs ontvangen.

Studenten moeten daarvoor de Facebookpagina van Wagner-Pizza Nederland (http://www.facebook.com/wagnerpizzanederland) 'liken' en een creatief antwoord geven op de vraag: "Wat zou je doen met 300 euro extra in de maand?" Reageren is mogelijk door het uploaden van een tekst, filmpje of foto. Facebookfans kunnen vervolgens een stem uitbrengen op hun favoriete inzending. Uit de top tien van elke week kiest de jury een maand lang elke week een Big Spender. Deze krijgt een aanvulling van

€ 300,- boven op zijn studiefinanciering.

"De Big Pizza is de pizza die vaak door studenten wordt gegeten: groot en goed belegd. Met de nieuwe social media campagne willen we studenten wat meer financiële armslag bieden en ervoor zorgen dat de 'Wagner € 300,- boven op je studiebeurs' een begrip wordt. Voorwaarde is echter wel dat de deelnemers fulltime moeten studeren", vertelt Henrik Jäger, brand manager van Wagner-Pizza.

Achtergronden

Over Wagner

Wagner-Pizza - dat staat voor moderne en hoogwaardige diepvriesproducten, gecombineerd met jarenlange ervaring uit het bakambacht. Bij het Duitse familiebedrijf in Nonnweiler in het Saarland werken circa 1.300 mensen, die dagelijks tot wel 1 miljoen pizza's produceren. Daarbij is Wagner sinds meer dan 11 jaar ook actief op de Nederlandse markt. Het merk is hier vooral bekend om de Big Pizza - diverse andere productgroepen als de minipizza's "Piccolinis", de in 2010 geïntroduceerde Sensazione of de steenovenpizza "Wagner's Original" zijn echter eveneens in vele Nederlandse diepvrieskisten te vinden.

Kenmerkend voor de pizza's is de unieke "Wagner Crunch"; een volle, verfijnde, knapperige 'bite' dankzij een beleg van zorgvuldig geselecteerde ingrediënten op een rijke deegbodem, zorgvuldig gebakken in de Wagner steenoven.

Facts & Figures Wagner-Pizza

Vestigingsplaats           66620 Nonnweiler, Duitsland