Plastipak Packaging maakt overeenkomst met Tecsor HR bekend voor baanbrekende Hot-Fill Lightweighting-technologie

24 Apr, 2009, 02:24 BST Van Plastipak Packaging, Inc.

PLYMOUTH, Michigan, April 24 /PRNewswire/ --

Plastipak Packaging, Inc. ("Plastipak"), een volle dochter van Plastipak Holdings, Inc., is verheugd bekend te kunnen maken dat het bedrijf een eeuwigdurende en exclusieve wereldwijde licentieovereenkomst heeft gesloten met Tecsor HR, een Franse onderneming, voor haar Hot-Fill-technologie. Plastipak verkrijgt het recht deze technologie in sublicentie aan te bieden en heeft tevens de optie een aandelenbelang in Tecsor HR te nemen.

Deze technologie omvat een baanbrekend gepatenteerd proces voor het verlichten en vormen van flessen. Plastipak verwacht dat dit proces een revolutie zal teweegbrengen op de internationale Hot-Fill-markt. De technologie biedt aanzienlijke besparingen op materiaalkosten en de mogelijkheid snelle vormblaas/vullijnen te gebruiken. Daarnaast biedt de technologie de mogelijkheid diverse verschillende flesontwerpen te maken en te gebruiken. De wereldwijde Hot-Fill-markt omvat sportdranken, vruchtensappen en vruchtendranken, voedsel en voedingssupplementen. De financiële voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

Deze licentie maakt het mogelijk de baanbrekende technologie van Tecsor HR winstgevend te maken dankzij het groeiende klantenbestand, de kennis van de bedrijfsprocessen en de deskundigheid op het gebied van systeemintegratie van Plastipak. Plastipak verwacht haar bestaande technologie te kunnen toepassen om de processen van Tecsor HR verder te verfijnen. De combinatie van technologieën zal naar verwachting aanzienlijke voordelen bieden aan het wereldwijde klantenbestand van het bedrijf. De eerste resultaten van de ontwikkelingsactiviteiten zijn uitstekend. De commerciële toepassing van deze innovatieve technologie voor het vormen van flessen zal in de beginfase nog beperkt zijn.

Vragen met betrekking tot de commerciële mogelijkheden van deze technologie kunnen worden gericht aan Tim Eppinga, Vice President van Food Products bij Plastipak, via telefoonnummer +1-734-354-7208 (in de Verenigde Staten).

Deze transactie werd gesloten op 1 april 2009.

Meer informatie over Plastipak is te vinden op de website van het bedrijf: www.plastipak.com.

BRON Plastipak Packaging, Inc.