Playstation verlengt zijn sponsoring van UEFA Champions League

03 Mei, 2006, 21:00 BST Van Sony Computer Entertainment Europe Ltd

LONDEN, May 3 /PRNewswire/ -- Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) kondigde vandaag aan dat het bedrijf zijn succesvolle sponsoring van de UEFA Champions League zal verlengen. Dit is de tweede keer dat PlayStation(R) de sponsoring van de competitie heeft hernieuwd, waardoor het succes van het partnerschap dat in 1997 begon, nog eens benadrukt wordt.

Het sponsorcontract wordt verlengd tot en met het seizoen van 2008/2009. Bovendien blijft PlayStation zijn belofte aan het Europese voetbal en de steun aan 's werelds beste clubcompetitie zich ontwikkelen.

SCEE's vice-president van de afdeling Brand & Consumer Marketing, Darren Carter zei: "PlayStations betrokkenheid bij de UEFA Champions League heeft ons de afgelopen negen jaar geen windeieren gelegd en heeft in het bijzonder bijgedragen aan de promotie van het merk PlayStation en heeft het bewustzijn over heel Europa en verder opgedreven. De UEFA Champions League is een extreem krachtige communicatietool en vormt sinds 1997 een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie van PlayStation. Sinds die tijd is de status van de competitie gestegen samen met het aantal PlayStation-fans."

Darren Carter voegde nog toe: "Sony Computer Entertainment treedt een nieuw tijdperk van entertainment binnen met de lancering van PLAYSTATION 3 later dit jaar, en de UEFA Champions League levert ons een solide basis voor onze plannen in Europa."

Over Sony Computer Entertainment Europe Ltd.

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) met hoofdkantoor in Londen, is verantwoordelijk voor de distributie, marketing en verkoop van de software en hardware voor de PlayStation(R)2 en PSP(TM) (Playstation(R)Portable) in 104 gebieden binnen Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de landen rond de Stille Oceaan. SCEE ontwikkelt, publiceert, verhandelt en distribueert tevens entertainmentsoftware voor deze platforms, en beheert voor de platforms de licentieprogramma's voor derden in deze territoria. Tussen de Europese lancering op 24 november 2000 en het einde van maart 2006 zijn er meer dan 38 miljoen PlayStation(R)2-systemen verscheept naar alle SCEE-gebieden, meer dan 103 miljoen stuks wereldwijd, wat de PlayStation een van de meest succesvolle elektronische consumentenproducten in de geschiedenis maakt. Tussen de Europese lancering op 1 september 2005 en het einde van maart 2006 zijn er meer dan 5 miljoen PSP-systemen verscheept naar alle SCEE-gebieden, met meer dan 17 miljoen verkochte systemen wereldwijd sinds de PSP in december 2004 in Japan werd gelanceerd.

Meer informatie over PlayStation-producten kunt u vinden op

www.playstation.com en www.yourpsp.com of bezoek het Virtuele Perscentrum op

www.scee.presscentre.com.

PlayStation en het PlayStation-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Sony Computer Entertainment Inc. PSP en UMD (Universal Media Disc) zijn handelsmerken van Sony Computer Entertainment Inc. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

BRON Sony Computer Entertainment Europe Ltd