Populaire domeinnamen worden geveild via www.sedo.nl

27 Jan, 2012, 08:00 GMT Van Sedo GmbH

KEULEN, Duitsland, January 27, 2012 /PRNewswire/ --

Onder andere net.nl, ecommerce.nl, blog.be, computers.nl, broeken.nl onder de hamer

Sedo GmbH, de marktplaats voor domeinnamen, opent vandaag haar virtuele veilingdeuren voor biedingen op 130 populaire Nederlandstalige .nl en .be domeinnamen. Enkele voorbeelden van domeinnamen die geveild zullen worden zijn: net.nl, ecommerce.nl, blog.be, computers.nl en broeken.nl. Sedo's Benelux veiling is donderdag van start gegaan en eindigt op donderdag 2 februari om 16.00 uur.

De veiling is te volgen via http://sedo.nl/search/searchresult.php4?tracked=&partnerid=&language=en&auctionevent=BeNeLux.

Een generieke domeinnaam kan voor een onderneming voor veel extra omzet zorgen. Het aantal resultaten via de zoekmachine van Google ligt bijvoorbeeld op meer dan 276 miljoen voor de term computers. Daarnaast zal de eigenaar van de domeinnaam 'computers.nl' veel type-in traffic ontvangen. Een domeinnaam blijft zijn waarde behouden, met een beetje geluk stijgt deze zelfs, waardoor de aankoopkosten gemakkelijk terug te verdienen zijn.

Enkele voorbeelden van domeinnamen die in het verleden geveild zijn en sindsdien succesvol ingezet worden door ondernemingen zijn: veiling.nl, aed.nl, huren.nl, glijbaan.nl, offertes.be, antivirus.be en relatiegeschenk.nl.

Bij meerdere geinteresseerden kan de verkoopprijs van een domeinnaam aardig oplopen. In de vorige Benelux Veilingen zijn bijvoorbeeld de volgende namen verkocht:

Seks.nl            200.000 EUR

Veiling.nl          46.000 EUR

Politiek.nl         10.600 EUR

Weerbericht.nl      32.000 EUR

Daten.nl            18.000 EUR

Toch hoeft men bij het aankopen van een domeinnaam niet altijd over een volle portemonnee te beschikken: de gemiddelde verkoopprijs van de vorige veiling lag op 2.700 EUR, de goedkoopste domeinnaam kostte 70 EUR.

Over Sedo

Met kantoren in Keulen (Duitsland), Boston (USA) en Londen (GB) is Sedo GmbH wereldwijd de grootste marktplaats voor de aan- en verkoop van domeinnamen. Momenteel heeft Sedo een database van 17.000.000 domeinen. Via Sedo wisselen maandelijks 3.500 domeinnamen van eigenaar.

Afzender: Lianne van Hoorn
Regional Manager Benelux