PR Newswire benoemd tot officiële nieuwsdienst voor brekend nieuws van de wereldconferentie over rampenpreventie

10 Nov, 2005, 21:14 GMT Van PR Newswire Association LLC

NEW YORK, November 10 /PRNewswire/ -- CMP Asia heeft PR Newswire benoemd tot de officiële nieuwsdienst voor brekend nieuws van de wereldconferentie over rampenpreventie die wordt gehouden op 16-18 november in Mumbai, India, kondigden beide bedrijven vandaag aan.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000306/PRNLOGO )

De wereldconferentie over rampenpreventie zal zich richten op de rol die het bedrijfsleven speelt bij rampenmanagement, van de proactieve voorbereiding vooraf om de gevolgen van een ramp te beperken, tot herstelwerkzaamheden tijdens de nasleep van een ramp. Als conferentiemanager zal CMP Asia al het showgerelateerde nieuws over PR Newswire verstrekken aan de media en het grote publiek over de hele wereld.

PR Newswire zal een speciaal online nieuwscentrum opzetten dat zich zal wijden aan nieuws over de conferentie, wat beschikbaar zal zijn via de openbare website www.prnewswire.com en de website voor mediavoorlichting, PR Newswire voor journalisten, www.prnewswire.com/media, een website met meer dan 80.000 geregistreerde journalisten.

'Dit is een enorm belangrijke conferentie en we zijn zeer verheugd dat we ons aandeel hebben in het informeren van de media en het publiek over de besprekingen die zullen plaatsvinden in Mumbai,' zei David B. Armon, chief operating officer van PR Newswire. 'Dit jaar alleen al hebben we veel te veel verschrikkelijke voorbeelden gezien van de gevolgen van natuurrampen; het bedrijfsleven zou moeten leren hoe we de gevolgen van deze natuurrampen zo effectief mogelijk kunnen verminderen en beheren.'

Het evenement dat zal worden gehouden in InterContinental GRAND MUMBAI in Mumbai (Bombay) in India van 16-18 november 2005 zal naar verwachting verder gaan met de besprekingen die zijn begonnen op de wereldconferentie voor rampenpreventie van de VN in januari 2005 in Kobe, Hyogo Prefecture, Japan, waarvan de verklaring van Hyogo het resultaat was. De verklaring van Hyogo erkent zowel de intrinsieke relatie tussen rampenpreventie, duurzame ontwikkeling en armoedebestrijding als het belang van het betrekken van alle belanghebbenden.' (http://www.wcdr.gfdr.org/background.asp) Het evenement in Mumbai zal zich richten op het bedrijfsleven als belanghebbende en zijn betrokkenheid in de preventie en het beheer van rampen zal worden besproken.

Over PR Newswire

Het 51-jarige PR Newswire Association LLC (http://www.prnewswire.com) levert elektronische verspreiding, targeting, metingen, vertaal- en uitzenddiensten ten behoeve van ongeveer 40.000 klanten uit de bedrijfs-, overheids-, verenigings-, werkgelegenheids-, en non-profitsector van over de hele wereld. Door gebruik te maken van PR Newswire bereiken deze organisaties een verscheidenheid aan kritische toehoorders, zoals de nieuwsmedia, de investeringsgemeenschap, beleidsvormers van de overheid en het grote publiek, met hun tijdige, volledige berichtgeving over nieuwe ontwikkelingen.

PR Newswire werd in 1954 opgericht en het bedrijf heeft kantoren in 11 landen en stuurt het nieuws van zijn klanten naar vestigingen in 135 landen en in meer dan 40 talen. PR Newswire maakt gebruik van het allernieuwste in communicatietechnologie en wordt wat betreft de inhoudelijke kant onder verslaggevers, investeerders en particulieren die brekend nieuws verlangen van de bron, beschouwd als een pijler. PR Newswires toonaangevende diensten omvatten ProfNet Experts(SM), eWatch(TM), MEDIAtlas(TM), Search Engine Visibility (SEV), MediaRoom, MediaSense(TM) en MultiVu(TM). PR Newswire is een dochteraanneming van United Business Media plc uit Londen.

Contactpersoon: Satya Swaroop op +1-91-22-28516690 of satya@newmediacomm.biz of Rachel Meranus, Director of Public Relations, PR Newswire op +1-212-282-1929 of rachel.meranus@prnewswire.com.

Website: http://www.prnewswire.com

BRON PR Newswire Association LLC