PR Newswire benoemd tot officiële nieuwsdienstleverancier voor het 3GSM World Congress van 2007

09 Feb, 2007, 23:48 GMT Van 3GSM World Congress Van ,PR Newswire

NEW YORK, February 9 /PRNewswire/ --

- 's Werelds voornaamste evenement voor mobiele communicatie werkt samen met de wereldleider in nieuwsdistributie

PR Newswire heeft vandaag aangekondigd dat het is benoemd tot officiële nieuwsdienstleverancier voor het 3GSM World Congress van 2007, dat van 12 tot 15 februari plaats zal vinden in Barcelona, Spanje.

(Foto's: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000306/PRNLOGO
             http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070116/NYTU128 )

Verwacht wordt dat het 3GSM World Congress in zijn 20e jaar ongeveer 60.000 bezoekers en afgevaardigden ontvangt, waaronder meer dan 2000 vertegenwoordigers van de media die verslag uitbrengen aan een wereldwijd publiek. PR Newswire zal de verspreiding van alle door het 3GSM World Congress uitgegeven nieuwsberichten beheren en zal samenwerken met individuele exposanten om te garanderen dat wordt voldaan aan hun publiciteitsbehoeften.

"PR Newswire en GSM Conference Ltd, de organisatoren van het 3GSM World Congress, delen allebei dezelfde idealen - door gebruik te maken van moderne technologie voor de verbetering van het vermogen van organisaties om te communiceren en informatie uit te wisselen. Als officiële nieuwsdienstleverancier voor het Congress zal PR Newswire samenwerken met coördinatoren van de conferentie en deelnemers om te helpen garanderen dat nieuws van het evenement wereldwijd onder de aandacht wordt gebracht, maar gericht wordt op de specifieke doelgroepen die de informatie van het grootste belang zullen vinden," zei Susan McPherson, vice-president van Global Trade Show Services, PR Newswire. "In het bijzonder is het een voordeel voor exposanten op het 3GSM World Congress dat PR Newswire nu de mogelijkheid biedt om nieuwsberichten met name voor mobiele zoekplatforms te optimaliseren. De dienst zal deelnemers aan het evenement in staat stellen om berichten te versturen die net zo aantrekkelijk zijn voor browserformaten als voor formaten van mobiele zoekmachines."

Naast de verspreiding van nieuwsberichten zal PR Newswire exclusief voor het 3GSM World Congress van 2007 een online nieuwscentrum creëren, dat beschikbaar zal zijn op de homepage van PR Newswire -- http://www.prnewswire.com en zijn website die alleen voor media is, PR Newswire for Journalists, waar meer dan 80.000 journalisten geregistreerd staan. Bovendien zal de website van het Congress de MediaRoom-dienst van PR Newswire gebruiken om zijn online mediaroom aan te drijven en al het nieuws van de show dat wordt verspreid door PR Newswire zal automatisch worden geupload naar de MediaRoom van het 3GSM World Congress op -- http://gsm.mediaroom.com.

Exposanten zullen ook de mogelijkheid hebben om met de recent gelanceerde MediaRoom Showcase-applicatie van PR Newswire hun eigen, zelfstandige websites of online perssets te bouwen, specifiek voor gebruik tijdens het Congress. Door een gebruiksvriendelijke interface biedt MediaRoom ShowCase real-time controle over de inhoud, wat gebruikers in staat stelt om hun eigen, voor de tradeshow specifieke site te ontwerpen en tekst, uitzendingen en multimedia te uploaden voor, tijdens of na een show.

"We zijn er zeer trots op dat we met PR Newswire werken," zei Mark Smith, directeur mediacommunicatie van de GSM Association. "Het 3GSM World Congress is niet alleen het grootste wereldwijde evenement van de mobiele sector, maar ook een belangrijk forum voor de amusements- en computerindustrie. Vanuit dat perspectief is het van wezenlijk belang dat we samenwerken met een nieuwsdienstleverancier die alle hoeken van de wereld bereikt en alle hoeken van deze verwante sectoren, en een die technologieën omarmt die het gebruik van mobiele communicatie bevorderen."

Over 3GSM World Congress

's Werelds grootste conferentie en tentoonstelling voor mobiele communicatie, het 3GSM World Congress van GSMA, is het jaarlijkse evenement waar topbestuurders van mobiele operateurs, verkopers van apparatuur, IT-bedrijven en amusementsaanbieders elkaar ontmoeten om zaken te doen. Het 3GSM World Congress van 2007, dat wordt gepresenteerd door de GSM Association, zal plaatsvinden in de Fira de Barcelona in Spanje, tussen 12 en 15 februari 2007. Het evenement heeft in 2006 50.000 bezoekers, 962 exposanten en 2200 journalisten aangetrokken.

Over PR Newswire

PR Newswire Association LLC (http://www.prnewswire.com), nu in zijn 53e jaar, levert diensten voor elektronische distributie, targeting, metingen en uitzendingen namens tienduizenden klanten uit het bedrijfsleven, de overheid, vakbonden, non-profitorganisaties en andere gebieden wereldwijd. Door gebruik te maken van PR Newswire bereiken deze organisaties een gevarieerd kritisch publiek, waaronder de nieuwsmedia, de investeringsgemeenschap, besluitvormers in de overheid en het algemene publiek, met hun allerlaatste nieuwsontwikkelingen in volledige tekst.

PR Newswire, opgericht in 1954, heeft kantoren in 11 landen en stuurt stelselmatig het nieuws van zijn klanten naar vestigingen in 135 landen en in meer dan 40 talen. Door het nieuwste in communicatietechnologie te benutten wordt de inhoud van PR Newswire beschouwd als een steunpilaar onder verslaggevers van nieuws, investeerders en individuen die het laatste nieuws vanuit de bron zoeken. De leidende diensten van PR Newswire omvatten ProfNet Experts(SM), eWatch(TM), MEDIAtlas(TM), Search Engine Optimization, MediaRoom, MediaSense(TM), MultiVu(TM) en U.S. Newswire, het uitzonderlijke beleidspersbureau in de sector. PR Newswire is een dochteronderneming van United Business Media plc uit Londen.

Website: http://www.prnewswire.com

BRON 3GSM World Congress; PR Newswire