Premier online racedienst iRacing.com blijft wereldwijd uitbreiden met nieuwe Pacifische inhoud

21 Mei, 2010, 05:00 BST Van iRacing.com

BEDFORD, Massachusetts, May 21, 2010 /PRNewswire/ --

Australisch autoracen is nu overal ter wereld beschikbaar voor motorsportliefhebbers, online racers en fans van racespellen aangezien iRacing.com, de basis van het door NASCAR-goedgekeurde online racen en IZOD IndyCar online racen, de Ford Falcon FG01 en Phillip Island Grand Prix Circuit onthult bij de wereldwijde uitbreiding van iRacing.com dat oorspronkelijk opgezet is in Noord-Amerika.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100520/NE06986LOGO)

Zie de V8 Supercars race op Phillip Island via iRacing.com: http://www.youtube.com/user/iRacingTV#p/a/u/0/fVBbYfXAaj0

"Omdat we op het Internet gebaseerd zijn, kunnen onze leden spelen tegen mensen uit de hele wereld," zei John W. Henry, mede-oprichte van Racing.com. "Er zijn momenteel iRacers is 70 landen buiten Noord-Amerika. We zullen inhoud blijven ontwikkelen vanuit Noord-Amerika terwijl we onze focus zullen uitbreiden naar het verkrijgen van meer internationale circuits en auto's."

Eerder dit jaar kondigde iRacing.com en Williams F1 gezamenlijke plannen aan om een virtuele versie van de FW31 Grand Prix wagen van het legendarische team toe te voegen aan de inventaris van iRacing. Aan de 40 bestaande circuits (100+ configuraties) en 18 wagens heeft iRacing onlangs Brands Hatch in Engeland en het Nederlandse circuit Club Zandvoort toegevoegd - naast Silverstone, de thuisbasis van de Engelse Grand Prix. Het Okayama International Circuit zal het eerste circuit zijn van drie Japanse circuit, naast de Japanse racewagens.

iRacing.com is een op Internet gebaseerde abonnementdienst die motorsportliefhebbers en gamers een geheel virtuele versie van de autoracesport levert, waaronder georganiseerde en spontane racen en een sociale gemeenschap. Geavanceerde technologie, waaronder millimeter nauwkeurige laserscanning, wordt gebruikt om extreem nauwkeurige digitale versies van circuits en wagens te creeren. Leden, die slechts US$ 8,00 per maand betalen voor onbeperkte circuittijd, zijn verzekert van een ervaring die altijd leuk is met een scala aan wagens en races die gericht zijn op iedereen, van absolute beginners tot wereldklasse, echte professionele racers.

iRacing.com heeft momenteel een aanbieding van $5,00 (US) voor een proeftijd voor nieuwe leden op: http://www.iracing.com/pr/.

Over iRacing.com

Het bedrijf werd in 2004 opgericht door Dave Kaemmer en John Henry. Kaemmer was de medeoprichter van Papyrus Design Group, de ontwikkelaars van bekroonde racesimulaties. Henry is hoofdeigenaar van de Boston Red Sox en mede-eigenaar van NASCAR's Roush Fenway Racing. iRacing is geschikt voor racers en fans van alle vaardigheidsniveaus, van professionals op topniveau tot absolute beginners. Ga om ook mee te doen naar: http://www.iRacing.com.

BRON iRacing.com