President van Brooktrout erkend voor leiderschap in stem- en spraakindustrie

22 Sep, 2004, 20:31 BST Van Brooktrout Technology, Inc.

NEEDHAM, Massachusetts, September 22 /PRNewswire/ --

- Lezers van Speech Technology Magazine erkennen Eric Giler als Top 10 leider in spraaktechnologie

Brooktrout Technology, Inc., een toonaangevende leverancier van producten voor media processing, netwerkinterface, oproepbesturing en signaalbewerking, kondigde vandaag aan dat zijn President, Eric Giler, werd erkend als één van de "Top 10 leiders in spraaktechnologie" op de SpeechTEK conferentie vorige week in New York. De prijzen voor Top 10 leiders in spraaktechnologie, die worden gesponsord door het tijdschrift Speech Technology Magazine, worden uitgereikt aan individuen voor opmerkelijke prestaties inzake de marktintroductie van nieuwe producten en diensten, en worden geselecteerd door de lezers van het tijdschrift.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990806/BRKTTECH )

"De winnaars van de Speech Solutions Award 2004 brengen vernieuwingen en kracht die ervoor zorgen dat de spraaktechnologiesector verder groeit," zegt John Kelly, uitgever en hoofdredacteur van Speech Technology Magazine. "Onze lezers hebben Dhr. Giler erkend als een visionair inzake spraaktechnologie door voor hem te stemmen als leider in spraaktechnologie."

Dhr. Giler is President en oprichter van Brooktrout, Inc., en leidt het bedrijf al sinds 1984 met veel succes. Dhr. Giler zetelt in de nationale raad van bestuur van de American Electronics Association (AeA). Bovendien zetelde Dhr. Giler in de raad van de Massachusetts Telecommunications Council, zijn laatste functie was Chairman. Dhr. Giler is een regelmatige spreker over onderwerpen zoals The New Network(TM), de overbrugging van de kloof tussen spraak en data, hoe een succesvol bedrijf runnen, spraaktrends en andere technologie- en bedrijfsgerelateerde onderwerpen. Dhr. Giler heeft een licentiaatsdiploma in wetenschappen van de Carnegie-Mellon University en een doctorandus in bedrijfsadministratie van de Harvard Business School. Als bedrijf werkt Brooktrout mee als lid van The Salt en VoiceXML forums.

"Ik ben vereerd dat precies de mensen die de echte spraak- en stemtoepassingen ontwikkelen me erkennen als leider in de spraaktechnologiemarkt," zei Dhr. Giler. "Bij Brooktrout werken we nauw samen met onze partners zoals Microsoft, Intervoice en VoiceGenie, om ervoor te zorgen dat we de beste spraakoplossingen leveren en uitstekende spraaktechnologie blijven leveren."

Op SpeechTEK gaf Dhr. Giler een presentatie over de sector waarin hij zijn kijk op de verwachte spraaktechnologietrends schetste, zoals de verschuiving naar gestandaardiseerde platformen zoals VoiceXML en SALT en het gebruik van VoIP. Op de expositie kondigde Brooktrout aan dat zijn bekroonde TR1000(TM) spraakplatform de Microsoft Speech Server ondersteunt. Met de TR1000 kunnen ontwikkelaars van spraaktoepassingen de ontwikkeling vereenvoudigen, hun toepassingen gemakkelijk aanpassen via een uniek enkelvoudig API-ontwerp en hun producten aan een betere prijs aanbieden dan met concurrerende spraakkaarten.

Over Brooktrout Technology

Brooktrout Technology is een toonaangevende leverancier van producten voor media processing, netwerkinterface, oproepbesturing en signaalbewerking die de ontwikkeling mogelijk maken van toepassingen, systemen en diensten voor zowel het New Network(TM) ("packet-based") en het traditionele telefoonnetwerk (TDM). De strategie van het bedrijf bestaat erin om een partnership aan te gaan met zijn klanten en om nauw met hen samen te werken om hun levering van nieuwe toepassingen en diensten te helpen versnellen, om hun bestaande activiteiten te vergroten en om uit te breiden naar nieuwe markten. Voor bijkomende informatie, surf naar http://www.brooktrout.com. Brooktrout Technology is een dochtermaatschappij van Brooktrout, Inc. (Nasdaq: BRKT).

Brooktrout, Brooktrout Technology, TR1000 en New Network zijn handelsmerken van Brooktrout, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contactpersoon:
     Laura Often			      Lida Joly
     +1-781-453-4858			+32-2-658-0190
     loften@brooktrout.com		lida@brooktrout.com

Website: http://www.brooktrout.com

BRON Brooktrout Technology, Inc.