President Venetiaan en premier Balkenende ontvangen Prepaid Transfercard

25 Nov, 2005, 14:30 GMT Van Interpay

UTRECHT, Holanda, November 25 /PRNewswire/ --

- Interpay introduceert elektronische postwissel

Premier Balkenende en president Venetiaan hebben vandaag de eerste Prepaid Transfercard van Interpay en het Surinaamse postbedrijf Surpost in ontvangst genomen. De uitreiking van de Prepaid Transfercard vond plaats in het presidentiële paleis in Paramaribo, in het kader van 30 jaar onafhankelijkheid van Suriname. De kaart is het elektronische alternatief voor het sturen van contanten en papieren postwissels naar het buitenland en vervult daarmee een belangrijke functie in het geldverkeer tussen Nederland en Suriname.

Interpay en Surpost hebben de Prepaid Transfercard ontwikkeld om het sturen van geld naar bijvoorbeeld familie in Suriname gemakkelijker, veiliger en sneller te maken. In plaats van het sturen van contant geld of een papieren postwissel, stort de gever het geld op een centraal rekeningnummer. De ontvanger in Suriname kan met de Prepaid Transfercard geld opnemen of betalingen doen. Interpay en Surpost spelen met de kaart in op de vraag van de G8 - tijdens de Lima-conferentie in 2004 - om het sturen van geld via de reguliere bancaire kanalen voor een bredere groep mensen toegankelijk te maken. Ook andere landen hebben inmiddels belangstelling voor de Prepaid Transfercard.

De Prepaid Transfercard is één van de drie nieuwe betaalkaarten die Interpay introduceert onder de naam Prepaid Services. Naast de Prepaid Transfercard zijn dat de Prepaid Giftcard en de Prepaid Pluscard. De Prepaid Giftcard is de elektronische tegenhanger van de papieren cadeaubon. De Prepaid Pluscard geeft organisaties die nu nog geregeld geld in contanten uitkeren, zoals uitzendbureaus en sociale diensten, de kans om hun cliënten een debit card met bestedingslimiet uit te reiken. Interpay speelt met de Prepaid Services in op een groeiende vraag naar betaalproducten die contante betalingen terugdringen.

Noot voor de redactie

Interpay draagt al jarenlang zorg voor de betrouwbare en efficiënte verwerking van het Nederlandse betalingsverkeer. Met een geavanceerde infrastructuur verwerkt Interpay jaarlijks zo'n 3,3 miljard girale transacties en ruim 1,2 miljard autorisaties voor PIN-betalingen. Interpay vervult een belangrijke rol in het betalingsverkeer, zowel binnen Nederland als daarbuiten. Binnen Europa behoort Interpay tot de grootste payment processors en neemt een vooraanstaande positie in. Interpay wil deze sterke marktpositie behouden en verder uitbouwen via groei en internationale samenwerking. Interpay volgt de ontwikkelingen in de Europese markt nauwlettend en heeft haar organisatie zodanig ingericht dat zij haar klanten ook op het gebied van grensoverschrijdend betalingsverkeer optimaal van dienst kan zijn. In lijn met de wens van de Europese Commissie en de Europese Centrale Bank start Interpay in 2008 met de verwerking van pan-Europese betaalproducten.

www.interpay.nl

BRON Interpay