ProLogis Asian Operations kondigt grotere naamsbekendheid in China en Japan aan

06 Maa, 2009, 01:09 GMT Van Global Logistic Properties

SJANGHAI, China, March 6 /PRNewswire/ --

- Versterkte inzet op de Chinese en Japanse logistieke markten -

Het voormalige ProLogis Asian Operations heeft de nieuwe naam 'Global Logistic Properties' gekregen. Global Logistic Properties heeft vandaag verklaard dat dit een belangrijke stap voor dit bedrijf voor industriële en logistieke infrastructuur is om zijn toonaangevende aanwezigheid in China en Japan voort te zetten.

Het nieuw geïntroduceerde logo van GLP suggereert volgens het bedrijf de belangrijkste elementen van de 'mondiale verbinding' en het 'logistieke traject' die door de naam worden opgeroepen.

Het managementteam van ProLogis China blijft ongewijzigd in het nieuwe GLP. Jeffrey H. Schwartz, voorzitter en algemeen directeur van ProLogis, fungeert als de voorzitter van GLP, terwijl Ming Mei, voormalig algemeen directeur van ProLogis China and Asian Emerging Markets, als president van GLP zal dienen.

"Wij zijn vol verwachtingen bij de introductie van de nieuwe merknaam 'Global Logistic Properties' in China en Japan. Dit betekent een nieuw beginpunt voor het team bij het voortzetten van de inspanningen om de betrouwbaarheid van onze activa te handhaven en nieuwe mogelijkheden te onderzoeken", aldus Jeffrey H. Schwartz, voorzitter van GLP.

"De diepgaande kennis die onze partner, GIC RE, van de vastgoedsector in deze regio heeft, is eveneens een goed voorteken voor het team om te blijven groeien in China, ondanks de financiële onzekerheid in de wereld", voegde hij nog toe.

Dr. Seek Ngee Huat, president van GIC RE, verklaarde: "Als het grootste bedrijf voor industriële en logistieke infrastructuur in Azië is GLP goed geplaatst om te voldoen aan de wensen op de lange termijn van dit snel groeiende en uiteenlopende klantenbestand. Wij zijn overtuigd van de groei van aan logistiek gerelateerde activiteiten in China en dat GLP een aanzienlijke rol zal spelen bij deze positieve vooruitgang en ontwikkeling."

Met de overname van een belang van meer dan 50% in de 676.000 vierkante meter industriële portefeuille met een totale waarde van RMB 1,5 miljard van Genway Group, een grote, algemene vastgoedontwikkelaar in de provincie Jiangsu, heeft GLP overduidelijk haar vertrouwen uitgesproken in de rooskleurige toekomst van China in de internationale logistieksector. De voorzieningen worden momenteel gebruikt door internationale klanten als Philips, Panasonic, Samsung, AMD, Schneider etc.

"Het bedrijf zal zijn aandacht blijven richten op klantenservice, terwijl wij tegelijkertijd mogelijkheden in het huidige economische klimaat blijven zoeken", aldus Ming Mei, president van GLP.

GLP gaf aan dat het bedrijf het originele Chinese merk 'Pu Luo Si' zal behouden.

Over Global Logistic Properties

GLP is het grootste Aziatische bedrijf voor industriële en logistieke infrastructuur met miljarden Amerikaanse dollars aan vermogen in beheer verdeeld over 26 markten in de regio.

In China controleert GLP 60 logistieke parken in 18 grote Chinese steden en is daarmee aanwezig in alle grote Chinese logistieke centra. De portefeuille van voltooide projecten en projecten in aanbouw bedroeg in totaal 3,29 miljoen vierkante meter aan het einde van januari. Het vastgoed bevindt zich in de steden Peking, Chengdu, Chongqing, Dalian, Foshan, Guangzhou, Hangzhou, Jiaxing, Ningbo, Nanjing, Qingdao, Sjanghai, Shenyang, Shenzhen, Suzhou, Tianjin, Wuxi en Zhuhai.

GLP heeft ook de controle over 72 logistieke parken in Japan met een portefeuille van in totaal circa 2,5 miljoen vierkante meter. Dit vastgoed bevindt zich in de grote centra van Tokio, Osaka, Nagoya, Sendai, Sapporo, Niigata, Fukuoka en Hiroshima.

GIC Real Estate Pte Ltd (GIC Real Estate)

GIC Real Estate is de groep voor vastgoedbeleggingen van Government of Singapore Investment Corporation. Het mandaat van dit bedrijf bestaat erin wereldwijd te beleggen in vastgoed en vastgoedgerelateerde beleggingen buiten Singapore. GIC Real Estate beheert een portefeuille van verscheidene miljoenen dollar bestaande uit directe en indirecte vastgoedbeleggingen en bijna 300 verschillende beleggingen in meer dan 30 landen. Het bedrijf is een van de grootste institutionele beleggers in Azië en staat momenteel gerangschikt bij de top 10 van de grootste internationale vastgoedbeleggingsbedrijven ter wereld.

BRON Global Logistic Properties