ProLogis kondigt aankoop aan van logistiek park in Boedapest

08 Aug, 2005, 13:00 BST Van ProLogis

BOEDAPEST, Hongarije, August 8 /PRNewswire/ --

- Harbor Park vergroot portefeuille van ProLogis in Hongarije tot 2,1 miljoen vierkante voet -

ProLogis (NYSE: PLD), een toonaangevende leverancier van distributiefaciliteiten en -diensten, kondigde vandaag aan dat het ProLogis European Properties Fund het Harbor Park (1,1 miljoen vierkante voet of 101.987 m2) in Boedapest heeft aangekocht. Deze aanwinst verdubbelt de omvang van ProLogis' portefeuille van eigen bezittingen die uitgebouwd worden in Hongarije tot 2,1 miljoen vierkante voet (197.790 m2) met de toevoeging van negen distributiefaciliteiten die allemaal de voorbije vier jaar werden uitgebouwd.

Robin P.R. von Weiler, ProLogis' managing director voor Noord- en Centraal-Europa, zei: "We zijn verheugd dat we deze aanwinst hebben gemaakt, die van ProLogis de toonaangevende eigenaar en ontwikkelaar van distributieruimte in Hongarije maakt. Dit specifieke park is een van de beste in het land, het ligt op een toplocatie en is een waardevolle uitbreiding van onze portefeuille, en geeft ons de mogelijkheid om onze klanten bijkomende distributiemogelijkheden aan te bieden."

Het park ligt aan de zuidelijke grens van Boedapest, 7 mijl (12 km) ten zuiden van het centrale bedrijfsdistrict en vlak bij de Donau. Het ProLogis Harbor Park is bereikbaar via de nationale weg N6 die aansluit op de M0 ring van Boedapest op minder dan twee mijl (2,5 km) van het park. De M0 wordt verlengd en zal een rechtstreekse verbinding bieden naar de luchthaven als hij klaar is. Het park zal bovendien ook bereikbaar zijn via de toekomstige M6 snelweg, die begin 2007 klaar moet zijn.

Klanten in ProLogis Harbor Park die ook ruimte leasen in andere ProLogis faciliteiten zijn Schneider Electric (moedermaatschappij van Schneider Electric Hungaria) en Pactiv Corporation (Pactiv Hungary Kft.). Andere klanten zijn Chinoin (Sanofi Synthelabo Group), Rewico Group Istersped, en Budapest Papir.

ProLogis Harbor Park heeft een bijkomend ontwikkelingspotentieel van ongeveer 538.000 vierkante voet (50.000 m2), wat de totale oppervlakte van het park op 1,6 miljoen vierkante voet (151.968 m2) zou brengen.

Over ProLogis

ProLogis is een toonaangevende leverancier van distributiefaciliteiten en -diensten met 321 miljoen vierkante voet (30 miljoen m2) in 2.079 eigen distributiefaciliteiten die beheerd en uitgebouwd worden in 76 markten in Noord-Amerika, Europa en Azië. ProLogis blijft het allereerste en het grootste globale netwerk van distributiefaciliteiten in de sector verder uitbreiden met de bedoeling om waarde te creëren voor de aandeelhouders. Het bedrijf wil dit realiseren door middel van het ProLogis Operating System(R) en zijn verbintenis om 'de globale distributieoplossing' te zijn voor zijn klanten, met een aanbod van uitzonderlijke faciliteiten en diensten om aan hun uitbreidings- en herconfiguratiebehoeften te voldoen.

Website: http://www.prologis.com

BRON ProLogis