ProLogis kondigt nieuwe lease aan van Duitse TTS Global Logistics voor 167.000 vierkante voet extra

22 Okt, 2004, 00:03 BST Van ProLogis

KEULEN, Duitsland, October 21 /PRNewswire/ -- ProLogis (NYSE: PLD), een toonaangevende wereldwijde leverancier van distributiefaciliteiten en service, heeft vandaag aangekondigd dat TTS Global Logistics GmbH, een derde partij in de logistieke sector, een nieuwe lease-overeenkomst heeft getekend met ProLogis. Het bedrijf zal nog eens 166.842 vierkante voet (15.500 vierkante meter) betrekken in het ProLogis Park Keulen/Eifeltor in Midden-Duitsland. Dankzij deze transactie komt de totale ruimte die TTS Global Logistics van ProLogis least op meer dan 382.000 vierkante voet (35.500 vierkante meter).

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990420/PROLOGIS)

"Opnieuw heeft ProLogis aangetoond een betrouwbare partner te zijn en we hebben het nieuwe gebouw voor TTS Global Logistics en onze klant HARIBO dan ook binnen zeer korte tijd voltooid," aldus Martin Beck, voornaamste account manager van TTS Global Logistics.

Roland Hennebach, vice-president van ProLogis, zegt: "We zijn zeer verheugd dat TTS Global Logistics naar onze nieuwe faciliteit in het ProLogis Park Keulen/Eifeltor verhuist. Hierdoor kunnen we onze relatie verstevigen met een van de Duitse topbedrijven op het gebied van logistiek. Keulen/Eifeltor is een goede keuze voor ze vanwege de gunstige locatie voor distributie naar alle delen van Duitsland en Noord-Europa."

ProLogis heeft momenteel twee andere faciliteiten in het ProLogis Park Keulen/Eifeltor en een van de klanten daar is 3PL-bedrijf ABX Contract Logistics GmbH. Het Park bevindt zich ten zuiden van Keulen langs de A4. Hierdoor is er een goede verbinding naar het vliegveld van Keulen/Bonn, maar ook naar de steden Bonn, Frankfurt en Dortmund. ProLogis bezit ongeveer 592.000 vierkante voet (55.000 vierkante meter) distributieruimte in het Park. Wanneer het volledig is volgebouwd zal het terrein met een oppervlak van 62 acres een totale distributieruimte van bijna 1,1 miljoen vierkante voet (100.000 vierkante meter) kunnen opleveren.

ProLogis

ProLogis is een toonaangevende leverancier van distributiefaciliteiten en -diensten met 286,4 miljoen vierkante voet in 1.948 distributiefaciliteiten die beheerd en uitgebouwd worden in 71 markten in Noord-Amerika, Europa en Azië. ProLogis blijft het allereerste en het enige globale netwerk van distributiefaciliteiten verder uitbreiden met de bedoeling om waarde te creëren voor de aandeelhouders. Het bedrijf wil dit realiseren door middel van het ProLogis Operating System(R) en zijn verbintenis om 'de globale distributieoplossing' te zijn voor zijn klanten, met een aanbod van uitzonderlijke faciliteiten en diensten om aan hun uitbreidings- en herconfiguratievereisten te voldoen.

Website: http://www.ProLogis.com

BRON ProLogis