Prologis tekent contract voor op maat gebouwde faciliteiten in Boedapest

05 Aug, 2004, 19:03 BST Van ProLogis

BOEDAPEST, Hongarije, August 5 /PRNewswire/ --

- Overeenkomst met third party-leverancier van logistieke faciliteiten voor de aanbouw van 23.300 vierkante meter

ProLogis (NYSE: PLD), een belangrijke wereldwijde leverancier van distributiefaciliteiten en -diensten gaat een distributiecentrum van 23.300 m2 bouwen in Budaors, buiten Boedapest, om te leasen aan Geodis, een wereldwijde third party-leverancier van logistieke faciliteiten. Als dit op maat gebouwde project voltooid is, zal Geodis totaal meer dan 102.192 m2 aan distributieruimte in Frankrijk, Spanje, Nederland en Hongarije van Prologis leasen.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990420/PROLOGIS)

Michael de Jong-Douglas, de eerste vice-president van Prologis, zei, " We zien uit naar de uitbreiding van onze relaties met Geodis, een van de meest succesvolle leveranciers van logistieke faciliteiten in Europa en Azië. Het distributiecentrum in Budaors biedt gemakkelijke toegang tot Boedapest en is een eersteklas locatie voor distributie door geheel Hongarije."

Budaors ligt 3 km ten zuidwesten van Boedapest, bij de kruising van de M1- en de M7-snelweg. Het distributiecentrum in Budaors biedt gemakkelijke toegang tot treinvervoer en wordt een ultramoderne opslagplaats waarin ruimte wordt geboden met een open hoogte van 10 m. Er wordt in juli met de bouw van het project begonnen; de voltooiing wordt begin 2005 verwacht.

Over Prologis

Prologis is een belangrijke leverancier van distributiefaciliteiten en - diensten en bezit, beheert of ontwikkelt een oppervlak van 26,6 miljoen m2 in 1948 distributiecentra in 71 markten in Noord Amerika, Europa en Azië. Prologis breidt het eerste en grootste wereldwijde netwerk distributiecentra binnen de industrie voortdurend uit, met het doel de waarde voor de aandeelhouders te verhogen. De onderneming verwacht dit te kunnen doen door het Prologis Operating System(R) en haar overtuiging dat ze voor hun klanten de 'The Global Distribution Solution' kunnen zijn, door het aanbod van uitstekende faciliteiten en diensten om aan de uitbreidings- en herconfiguratievereisten van hun klanten tegemoet te komen.

Mediacontacten:
    Shannon Rowe
    ProLogis
    +1-303-576-2759
    media@prologis.com

Elana Tapper
    Linhart McClain Finlon
    +1-303-383-4606
    prologis@linhartpr.com

Financiële contacten:
    Melissa Marsden
    ProLogis
    +1-303-576-2622
    mmarsden@prologis.com

Suzanne Dawson
    Linden Alschuler & Kaplan, Inc.
    +1-212-329-1420
    sdawson@lakpr.com