ReadSpeaker lanceert nieuwe versie van ReadSpeaker TextAid

20 Nov, 2014, 07:00 GMT Van ReadSpeaker

UPPSALA, Zweden, November 20, 2014 /PRNewswire/ --

De online personal reader voor studenten bevat nu nieuwe tekst- en documentbibliotheekmogelijkheden.

ReadSpeaker is verheugd om de nieuwste versie van ReadSpeaker TextAid aan te kondigen met een volledig vernieuwde gebruikersinterface en een bijgewerkte lijst van gebruiksvriendelijke functies. De gebruikersinterface - beschikbaar in vier talen en nog meer onderweg - is vernieuwd waardoor ReadSpeaker TextAid nog gebruiksvriendelijker is voor studenten. De upgrades omvatten nieuwe tools voor het uploaden en lezen van documenten naast een schrijfhulp.

Een aantal tekstselectietools is toegevoegd om de teksttoegankelijkheid te vergemakkelijken. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een tekstselectie te beluisteren en snel informatie op te zoeken over de geselecteerde tekst via Wikipedia of een zoekopdracht op internet op een nieuw tabblad. Diverse instellingen voor tekst en highlighting stellen gebruikers in staat de gewenste weergave van de geschreven aan te passen. ReadSpeaker TextAid-gebruikers hebben toegang tot hun persoonlijke bibliotheek waar ze tekst kunnen opslaan en ophalen op elk gewenst moment. Ook is een vertaaltool beschikbaar voor de verschillende ondersteunde talen.

ReadSpeaker TextAid bevat nu de populaire plugin-loze documentviewer docReader van ReadSpeaker. Met deze viewer kunnen gebruikers documenten van uiteenlopende formaten uploaden, waaronder PowerPoint, Word, EPUB en PDF. Gebruikers kunnen inhoud naar hun eigen documentbibliotheek opslaan en hun ReadSpeaker TextAid-documenten openen vanaf elke browser of apparaat. Studenten hebben de mogelijkheid om hun documenten tegelijk te bekijken en te beluisteren. Tevens kunnen zaken als lettertype, tekstgrootte en kleur gemakkelijk worden aangepast.

Voor de schrijfhulp omvat de toevoeging aan ReadSpeaker TextAid een aantal updates. Gebruikers kunnen hun tekst terug laten lezen terwijl ze typen. Opties zijn onder andere het lezen van volledige zinnen of het lezen van elk voltooid woord. Letter-voor-letter lezen is ook mogelijk, en er is meer ondersteuning hiervoor onderweg. Het tekstveld is ook vernieuwd en maakt nu gebruik van de volledige breedte van het browservenster voor verbeterde leesbaarheid en opmaak.

Vernieuwde ondersteuning voor instellingen stroomlijnt het beheerproces van het ReadSpeaker TextAid-gebruik onder studenten met een bibliotheekachtige aanpak. Instellingsgebruikers kunnen een ReadSpeaker TextAid-coördinator aangeven. Deze heeft de bevoegdheid om gebruikers toe te voegen en te verwijderen, groepen te organiseren en andere coördinatoren te benoemen. Documentuploads kunnen worden gecoördineerd en de inhoud kan worden gedeeld binnen geselecteerde groepen. Instellingsgebruikers hebben toegang tot gedetailleerde gebruiksstatistieken voor alle studenten, en tot uitgebreide LMS organisatiebrede integratietools.

"Het herontwerpen van de nieuwste versie van ReadSpeaker TextAid is gedaan met de student in het achterhoofd. Nieuwe functies maken het nog gemakkelijker voor eindgebruikers om te profiteren van de voordelen van tekst naar spraak. En instellingen krijgen alle tools die nodig zijn om de implementatie eenvoudig, effectief en zorgeloos te maken," aldus Niclas Bergström, oprichter en CEO van ReadSpeaker.

Over ReadSpeaker ( href="http://www.readspeaker.com/" rel="nofollow">http://www.readspeaker.com/nl)

ReadSpeaker® is wereldwijd marktleider in online tekst-naar-spraak. In 1999 introduceerde ReadSpeaker de allereerste oplossing om websites van spraak te voorzien, gevolgd door het eerste web gebaseerde platform voor het produceren van digitale audioboeken. Tegenwoordig maken wereldwijd maandelijks duizenden websites/mobiele apps en miljoenen gebruikers gebruik van de tekst-naar-spraak en documentweergave diensten van ReadSpeaker. ReadSpeaker voorziet online content direct van spraak in meer dan 40 talen en meer dan 130 verschillende stemmen. Het bedrijf biedt een portfolio van tekst-naar-spraak en documentweergave oplossingen voor websites, mobiele sites, mobiele apps, verbonden apparaten, digitale boeken, e-learning materialen, documenten en formulieren.

Meer dan 10.000 zakelijke, media-, overheids- en non-profit klanten over de hele wereld gebruiken ReadSpeaker tekst-naar-spraak en documentweergave oplossingen.

BRON ReadSpeaker