Rechtbank Informeert Beleggers Koninklijke Ahold N.V. Over Wereldwijde Schikking Van $1,1 Miljard In Class-Action Rechtszaak.

17 Jan, 2006, 09:29 GMT Van The United States District Court for the District of Maryland

BALTIMORE, Maryland, January 17 /PRNewswire/ -- Vandaag is in opdracht van de United States District Court for the District of Maryland een multinationaal programma van start gegaan om beleggers, commissionairs, financiële instellingen en andere gevolmachtigden die in de periode van 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 gewone aandelen en/of American Depository Receipts (ADR's) Koninklijke Ahold N.V. hebben gekocht of als dividend hebben ontvangen, te infomeren over een schikking van $1,1 miljard in een "class-action" rechtszaak tegen Koninklijke Ahold en verschillende medegedaagden.

Op 24 februari 2003 kondigde Koninklijke Ahold aan dat zij de winst met tenminste $500 miljoen kunstmatig had opgedreven op basis van acties van Aholds volle dochteronderneming U.S. Foodservice Inc. Op 24 februari 2003 deelde Ahold de beleggers tevens mee dat Ahold eerder aangekondigde winsten die zij op onjuiste wijze van bepaalde dochterondernemingen had verkregen zou herformuleren. Volgend op Aholds aankondiging van 24 februari 2003 daalde de waarde van gewone aandelen en ADR's Ahold met meer dan 60%.

Volgens de class-action rechtszaak kondigde Ahold uiteindelijk herformuleringenaan van meer dan $24 miljard winst en $1,1 miljard aan inkomsten. In de rechtszaak werd gesteld dat het gedrag van de gedaagden voor de beleggers een misleidend financieel beeld van Ahold gaf en de prijs van gewone aandelen en ADR's Ahold in de periode van 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 kunstmatig opdreef.

De rechtbank bepaalde als "Class Members" in de schikking alle personen en entiteiten die in de periode van 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 gewone aandelen of ADR's Koninklijke Ahold N.V. hebben gekocht of als dividend hebben ontvangen, ongeacht waar deze personen wonen of waar deze hun aandelen Koninklijke Ahold hebben gekocht.

Kennisgevingen die Class Members in kennis stellen van hun wettelijke rechten worden verstuurd en tevens staan in ongeveer 24 landen en 14 talen publicaties hiervan gepland. Uiteindelijk wordt op 16 juni 2006 een hoorzitting gehouden tijdens welke de rechtbank zal overwegen of zij de schikking goedkeurt.

In november 2003 heeft de rechtbank het advocatenkantoor Entwistle & Cappucci LLP te New York, NY benoemd om de Class te vertegenwoordigen. Deze firma heeft geprocedeerd in deze zaak die bekend staat als In re Royal Ahold Securities and "ERISA" Litigation, sindsdien bekend als MDL 1539, en zij hebben onderhandeld over de schikking.

Degenen die deze schikking betreft kunnen een claimformulier insturen met het verzoek voor een betaling, of verzoeken om uitsluiting van de schikking, dan wel bezwaar aantekenen tegen de schikking en bijbehorende voorwaarden. De deadline voor uitsluiting en bezwaar is 12 mei 2006.

De uitgekeerde bedragen zullen afhangen van het aantal geldige claimformulieren dat door Class Members wordt ingediend, hoeveel aandelen Ahold zij hebben gekocht of als dividend hebben ontvangen en wanneer zij deze aandelen hebben gekocht en verkocht. De deadline voor het indienen van claims is 18 augustus 2006.

In verschillende landen zijn gratis telefoonnummers opengesteld in combinatie met een website, www.AholdSettlement.com, waar men het claimformulier, het plan van toewijzing en de schikkingovereenkomst kan verkrijgen. De betrokken personen kunnen tevens schrijven naar: Ahold Claims Administrator, PO Box 9000 #6378, Merrick, NY 11566-9000, USA.

LAND	           GRATIS NUMMER
    Australië          +0011-800-1020-4060
    Oostenrijk         +00-800-1020-4060
    België             +00-800-1020-4060
    Canada             +1-888-410-0027
    Denemarken         +00-800-1020-4060
    Engeland           +00-800-1020-4060
    Finland            +00-800-1020-4060
    Frankrijk          +00-800-1020-4060 (France Telecom)
                       +40-800-1020-4060 (TELE 2)
                       +50-800-1020-4060 (Omnicom)
                       +70-800-1020-4060 (Le 7 Cegetel)
                       +90-800-1020-4060 (9 Telecom)
    Duitsland          +00-800-1020-4060
    Hong Kong          +00-800-1020-4060
    Ierland            +00-800-1020-4060
    Italië             +00-800-1020-4060
    Japan              +00-800-1020-4060
    Liechtenstein      +809-2288, toets vervolgens wanneer
                        hierom gevraagd wordt +1-800-467-8208
    Luxemburg          +00-800-1020-4060
    Nederland          +00-800-1020-4060
    Noorwegen          +00-800-1020-4060
    Portugal           +00-800-1020-4060
    Schotland          +00-800-1020-4060
    Singapore          +001-800-1020-4060 (Singtel IDD)
                       +002-800-1020-4060 (MobileONE IDD)
                       +008-800-1020-4060 (Starhub IDD)
                       +013-800-1020-4060 (Singtel Budget Call)
                       +018-800-1020-4060 (Starhub I-Call)
                       +019-800-1020-4060 (Singtel V019)
    Spanje             +00-800-1020-4060
    Zweden             +00-800-1020-4060
    Zwitserland        +00-800-1020-4060
    Verenigde staten   +1-888-410-0027

Vanuit andere landen kunnen Class Members contact opnemen met de Claims Administrator in de VS door te bellen naar: +1-941-906-4864.

URL: http://www.AholdSettlement.com

BRON The United States District Court for the District of Maryland