Rechtbank verwerpt verzoek van Maxwell Technologies, Inc. tot voorlopig verbod tegen NessCap

29 Aug, 2007, 14:37 BST Van NessCap Co., Ltd.

SEOUL, Zuid Korea, August 29 /PRNewswire/ --

NessCap Co., Ltd. ("NessCap"), een beursgenoteerde onderneming die erkend wordt als mondiaal leider in technologische productontwikkeling, verkoop en fabricage van ultracondensatoren, maakte vandaag bekend dat de Amerikaanse federale rechtbank in het zuidelijke district van Californië (San Diego) het verzoek van Maxwell Technologies, Inc. (Nasdaq: MXWL) tot een voorlopig verbod heeft verworpen. In de uitspraak stelt de rechter dat Maxwell het niet aannemelijk heeft kunnen maken dat de aanklacht tegen NessCap en haar Amerikaanse moedermaatschappij NessCap, Inc., ingediend in oktober 2006, wegens het schenden van Maxwell's VS patent no. 6.631.074, met betrekking tot producten op het gebied van ultracondensatoren, gegrond is. De federale rechter John A. Houston bepaalde als gevolg hiervan dat er van een voorlopig verbod geen sprake kan zijn, waarmee hij, in afwachting van de uitstaande rechtzaak, NessCap toestemming gaf om door te gaan met het fabriceren, gebruiken, verkopen of te koop aanbieden van haar niet-prismatische ultracondensatoren in de Verenigde Staten.

De rechtbank verklaarde specifiek dat Maxwell "niet heeft aangetoond dat de aangeklaagde apparaten onder de beperkingen van Claim 1 van het '074 patent vallen". De rechtbank kwam tot deze beslissing na een hoorzitting van twee dagen en het bestuderen van duizenden documenten van NessCap.

Tijdens een gerelateerde rechtzaak in april heeft NessCap hoger beroep aangetekend tegen het vorige voorlopige verbod met betrekking tot een aantal van haar prismatische apparaten. NessCap gelooft vast dat de uitvaardiging van dat verbod een vergissing was. De raad van beroep voor het federale gebied in Washington D.C. zal dit beroep waarschijnlijk voor het einde van dit jaar behandelen. In december 2006 heeft NessCap Maxwell aangeklaagd wegens schending van haar VS patent no. 6.743.544, met betrekking tot Maxwell's C- en D-cel productlijn van ultracondensatoren. Deze zaak staat gepland voor midden september bij de federale districtsrechtbank in San Diego.

"Ik ben ervan overtuigd dat NessCap geen enkel patent van Maxwell heeft geschonden", zei Robert Tressler, sinds kort Senior Vice President/General Manager bij NessCap nadat hij eind 2005 Maxwell verliet. "NessCap heeft haar eigen geavanceerde technologie en richt zich op het in de 'mainstream' brengen van deze technologie."

"Wij zijn rechter John Houston en het scherpe inzicht van de rechtbank in het afwijzen van Maxwell's verzoek tot een voorlopig verbod bijzonder dankbaar", zei Dr. Sunwook Kim, NessCap's oprichter en voorzitter van de raad. "Zoals ik afgelopen oktober al heb gezegd, wij begrijpen Maxwell's motivatie niet om deze klachten tegen ons in te brengen, maar wij zullen onszelf krachtig blijven verdedigen en ik ben ervan overtuigd dat wij zullen winnen."

NessCap wordt bij de rechtzaak vertegenwoordigd door Edwards Angell Palmer & Dodge LLP.

NessCap is een mondiale leider in technologische innovaties en productontwikkeling van ultracondensatoren. Wij beschikken over het breedste aanbod aan commerciële producten op de markt van 3 tot 5000 farad met door de industrie erkende alternatieve organische elektrolyten. Onze NessCap-producten zijn verkrijgbaar in zowel cellen als modules voor de transport- , energie- en consumentenmarkt. Voor technische en verkoopsinformatie, surf naar www.nesscap.com.

Website: http://www.nesscap.com

BRON NessCap Co., Ltd.