Regus opent 1000ste centre in Mauritius

09 Sep, 2009, 08:00 BST Van The Regus Group

AMSTERDAM, September 9 /PRNewswire/ --

- Voorzitter Commissie van Investeringen Mauritius bedankt Regus voor kennis en netwerk

Regus, wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen voor werkplekken, heeft vandaag de opening van zijn 1.000ste business centre in Port Louis, Mauritius bekendgemaakt.

Tijdens de opening zei M. Rajoo Jadoo, voorzitter van de Commissie van Investeringen (BOI) in Mauritius: "Mauritius wordt steeds bekender als regionale bedrijfshub en servicecentrum. Daarom wil de Commissie van Investeringen een gunstig investeringsklimaat creëren waarin het runnen van bedrijven makkelijker wordt. De investeerder die kiest voor Mauritius, kan meteen beginnen met bedrijfsactiviteiten en alle vereiste vergunningen binnen drie dagen krijgen. Het bedrijfsmodel van Regus sluit naadloos aan op ons doel investeerders in staat te stellen snel operationeel te zijn door ze te voorzien van werkruimten. Wij zijn blij dat dergelijke services nu beschikbaar zijn in Mauritius. Wij zijn erg dankbaar dat Regus zijn kennis en internationale netwerk naar ons land brengt."

"Om deze mijlpaal te behalen hebben we in de afgelopen 20 jaar elke week een centrum moeten openen. Dit werd mogelijk gemaakt door al het harde werk en de toewijding van onze mensen. Maar dit is niet het moment om op onze lauweren te rusten; we werken al aan de volgende 1.000 centres waarbij we beginnen in Beaver Creek, Ohio. Of het nu Mauritius, Monaco, Milwaukee of Manilla is, we herdefiniëren de werkwereld en bieden bedrijven allerlei soorten flexibele, innovatieve, kosteneffectieve en inspirerende ruimten waarin vergaderd en gewerkt kan worden. Door de huidige economische crisis en de stijging van het aantal flexwerkers en thuiswerkers worden bedrijven gedwongen hun werkruimte opnieuw te evalueren. We staan aan het begin van een revolutie waarin vaste kantoorwerkers de uitzondering, en niet langer de regel zullen zijn. Al tientallen jaren hebben bedrijven moeite om te voorspellen hoeveel kantoorruimte ze nodig hebben. Als resultaat daarvan staat ongeveer 50 procent van de beschikbare ruimte leeg, op welk moment van de dag dan ook, terwijl de andere 50 procent gebruikt wordt voor functies die ook ergens anders gehouden kunnen worden. De Regus-centres, zoals deze in Mauritius, staan aan het front van deze revolutie", aldus Mark Dixon, oprichter en internationaal CEO van Regus.

Het Regus-centre dat gevestigd is in Ebene, ligt 10 kilometer van Port Louis, de hoofdstad van het eiland, en wordt gevestigd in Cybercity, een prestigieus bedrijvencomplex. In Cybercity zitten vele multinationale bedrijven en het complex wordt gezien als de hub voor informatietechnologie van Mauritius. Klanten van Regus zullen gebruik kunnen maken van de bedrijfsklare omgeving, waaronder volledig gemeubileerde en uitgeruste kantoren, vergaderruimten, een business lounge en administratief ondersteuningspersoneel.

Over Regus

Regus is wereldmarktleider op het gebied van flexibele werkplekoplossingen. Regus beschikt over producten en diensten die uiteenlopen van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimten, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferentie. Regus biedt een nieuwe manier van werken aan, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is. Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline en Nokia bedient Regus duizend groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan Regus. Daardoor kunnen zij zich focussen op hun core business. Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag van de faciliteiten die Regus aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 76 landen, waarvan 37 locaties in Nederland. Het stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe en wanneer zij dat willen. www.regus.nl

BRON The Regus Group