Regus ziet kansen op markten in opkomst: opening van nieuw kantoor in Dakar, Senegal

15 Jan, 2009, 06:00 GMT Van The Regus Group

PARIJS, January 15 /PRNewswire/ --

- Financiële crisis dwingt bedrijven nieuwe markten te verkennen -

De Regus Group (LSE: RGU), vooraanstaande internationale aanbieder van bedrijfsruimte, is op zoek naar markten in opkomst die naar verwachting zullen opbloeien in deze onzekere economische omstandigheden, en heeft vandaag bekendgemaakt haar eerste centrum te openen in Dakar, Senegal.

Senegal, gelegen aan de westkust van Afrika, heeft een bevolking van meer dan negen miljoen mensen en wordt beschouwd als de toegangspoort tot het continent. Senegal wordt omringd de Atlantische Oceaan, Mauritanië, Mali, Guinee en Guinee-Bissau. De hoofdstad, Dakar, kent ongeveer 2,5 miljoen inwoners en is gelegen op het meest westelijke punt van het land. In Senegal, de voormalige hoofdstad van West-Afrika, wonen ongeveer 50.000 Europeanen (voornamelijk Fransen).

Dankzij de aanwezigheid van een steeds sterker wordende infrastructuur, met inbegrip van transport-, telecommunicatie- en communicatiesystemen, neemt de zakelijke activiteit in Senegal toe, en deze ontwikkeling zal zich naar verwachting de komende jaren doorzetten. Daarnaast kent het land politieke stabiliteit en een groeiende belangstelling voor het importeren van installaties voor het winnen en raffineren van olie en gas, mijnbouw, telecommunicatie en agro-industriële machinerie. Hierdoor liggen zakelijke kansen voor het grijpen in de regio.

Mark Dixon, CEO van Regus, denkt dat individuen zullen inzien dat markten in ontwikkeling mogelijkheden bieden om de gevolgen van de economische teruggang te ontlopen. "Voor zakelijke professionals is succes de enige optie. Daarom zijn ze voortdurend op zoek naar nieuwe kanalen en kansen die hen in staat stellen winst te maken, zelfs in dit ongunstige economische klimaat."

"Regus biedt alles wat nodig is om een satellietkantoor in Dakar te openen met een minimale aanvankelijke kapitaalinvestering. Hierdoor is ons model uiterst geschikt om een nieuwe, nog onbekende markt te betreden. Onze klanten krijgen de beschikking over volledig gemeubileerde en uitgeruste professionele kantoorruimten, waardoor ze direct kunnen beschikken over een kostenbesparend vertegenwoordiging in Dakar," aldus Dixon.

Het Regus Centre wordt geopend op een centrale plaats in het hart van het zakelijke district van Dakar, in het bedrijvengebied Plateau. Het Azur-gebouw is een hypermodern gebouw in de nabijheid van de internationale luchthaven, het spoorwegstation, snelwegen en tophotels. Het centrum gaat voorzieningen bieden voor snelle internettoegang, kantoren, vergaderruimten en bedrijfsadressen. Daarnaast zal het personeel van Regus volledige administratieve ondersteuning bieden, met inbegrip van receptie- en conciërgediensten, reservering van vergaderruimten en technische ondersteuning

Vestiging in één land in Centraal- of West-Afrika maakt doorgaans de weg vrij voor professionals om ook in andere landen in de region voet aan de grond te krijgen. Bedrijven die met behulp van Regus een kantoor in Dakar opzetten kunnen eenvoudig aanvullende zakelijke mogelijkheden verkennen in heel Afrika.

"We richten ons erop te werken met markten in opkomst en onze klanten te helpen een zo hoog mogelijke productiviteit te realiseren," aldus Dixon. "Onlangs hebben we nieuwe centra aangekondigd in Macau, China en Asunción, Paraguay, waaruit wel blijkt hoezeer we ons richten op gebieden die nog niet in kaart zijn gebracht."

Over The Regus Group

Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van verkennende werkruimten. Regus beschikt over producten en diensten die uiteenlopen van volledig uitgeruste kantoorruimten tot professionele vergaderruimten, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferencing. Regus biedt een nieuwe manier van werken, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, IBM, Nokia en Accenture verleent Regus diensten aan duizenden groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan The Regus Group. Hierdoor kunnen zij zich concentreren op hun kernactiviteiten.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag weer van de faciliteiten die Regus Group aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen. Het stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe en wanneer zij dat willen.

Zie www.regus.com voor meer informatie.

BRON The Regus Group