Retarus is de nieuwe Ford Certified VAN Provider in Europa

16 Okt, 2009, 20:47 BST Van Retarus GmbH

MILAAN, Italië, October 16 /PRNewswire/ --

- Ford herstructureert EDI-processen

Aan het einde van dit jaar zal Ford aanzienlijke wijzigingen aanbrengen in haar EDI-processen. Per 1 januari 2010 kunnen klanten en leveranciers zelf alleen nog een EDI-verbinding met Ford maken via OFTP, of anders door middel van een "Ford Certified VAN Provider". Met onmiddellijke ingang is Retarus een van de slechts vijf bedrijven verspreid over heel Europa die het waarmerk "Certified VAN Provider" van Ford hebben ontvangen.

Het BT EDI*Net, dat op dit moment door Ford wordt gebruikt voor elektronische gegevensuitwisseling, wordt op 31-12-2009 uit bedrijf genomen. Het X.400-protocol dat tot nog toe werd gebruikt zal niet meer worden ondersteund, en alle leveranciers zullen voor hun EDI-verbindingen in de toekomst gebruik moeten maken van OFTP. OFTP-verbindingen kunnen rechtstreeks met behulp van de corresponderende software tot stand worden gebracht, of via een Ford Certified VAN Provider. Leveranciers die een verbinding willen maken via een Certified VAN Provider kunnen gebruik blijven maken van hun bestaande X.400-verbindingen met Ford, hetgeen de noodzaak voor een kostbare upgrade van hun systeem wegneemt. Retarus is een van de slechts vijf door Ford aangewezen bedrijven in Europa, en de enige Ford Certified VAN Provider voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Retarus biedt een uitgebreid portfolio van EDI-oplossingen, waardoor alle partners die deel uitmaken van de waardeketen snelle, duidelijke bedrijfsprocestransacties kunnen uitvoeren, zelfs als ze verschillende IT-systemen gebruiken.

Informatie voor de pers en afbeeldingen en illustraties zijn te vinden op http://www.retarus.com.

Over Retarus

Retarus houdt zich al sinds 1992 bezig met de ontwikkeling en uitvoering van beheerde diensten voor elektronische bedrijfscommunicatie en automatisering van bedrijfsprocessen. Het portfolio omvat efficiënte communicatieprocessen met een maximaal beveiligingsniveau en de hoogste prestatieniveaus. Retarus voert haar oplossingen uit in de vorm van beheerde diensten vanuit haar supersnelle datacenters. Meer dan 3.000 klanten uit verschillende landen en vrijwel alle bedrijfstakken maken gebruik van de diensten van Retarus. Hieronder bevinden zich Allianz, Adidas, Bayer, Continental, Edeka, Honda, Linde, O2, Puma, Revlon, Santander, Sony en Zeiss. Retarus heeft 185 mensen in dienst. Het hoofdkantoor bevindt zich in München. Retarus International: Lyon, Madrid, Milaan, Zürich, Wenen.

Contactpersoon:
    retarus GmbH