Reverso Context, de nieuwe mobiele toepassing die het woordenboek opnieuw uitvindt

14 Nov, 2014, 16:39 GMT Van Softissimo Inc., Reverso

MONTREAL, November 14, 2014 /PRNewswire/ --

Reverso heeft opnieuw de wereld van woordenboeken en online vertaling veranderd met een ongekende toepassing waarmee u vanaf uw mobiel of tablet toegang hebt tot miljoenen voorbeeldvertalingen om de juiste woorden te vinden en uw taalvaardigheden te ontwikkelen.

Het woordenboek in het tijdperk van de "Big Data"
Reverso Context is gebaseerd op een database van miljoenen reeds vertaalde zinnen afkomstig uit de pers, officiële documenten, ondertitels van films…  en past algoritmes toe uit de "Big Data". De toepassing zendt vervolgens nauwkeurige en gevarieerde vertaalresultaten terug die op een zeer intuïtieve en beknopte wijze worden weergegeven: De resultaten worden voorzien van tientallen contextvoorbeelden die op relevantie zijn ingedeeld.

Ongeëvenaarde functies
Reverso Context, dat meer dan alleen een woordenboek is, maakt het mogelijk om volledige uitdrukkingen te vertalen zoals "meer details geven" en hier de meest idiomatische vertalingen van te vinden in het Engels, Spaans, Duits, Italiaans, Arabisch en Portugees. Deze contextvoorbeelden helpen bij het kiezen van de meest geschikte vertaling en het gebruik ervan in zinsverband. U kunt er bovendien de uitspraak van beluisteren om uw mondelinge vaardigheid te verbeteren.

Het 1[e]contextuele woordenboek op de mobiel
Reverso Context is het allereerste contextuele woordenboek dat beschikbaar is voor smartphones en tablets met iOS of Android. Het stelt u in staat om op elk moment uw gepersonaliseerde woordenlijst bij te werken en te raadplegen, die door middel van de opgeslagen voorbeelden wordt toegelicht.

De gratis applicatie Reverso Context is beschikbaar vanaf 06/11/2014 in de App Store en Google Play. Er wordt ook een upgrade naar de premiumversie met uitgebreide functies aangeboden.

Reverso is Europees marktleider op het gebied van talen en haar site http://www.reverso.net bevindt zich in de wereldtop 10 van belangrijke sites. Meer dan 10 miljoen bezoekers gebruiken iedere maand haar online diensten voor vertalingen, woordenboeken, grammatica of vervoegingen. Over de hele wereld dragen 500 000 leden van de Reverso-gemeenschap actief en regelmatig bij aan het verbeteren van de inhoud ervan.

Neem voor meer informatie contact met ons op: media@reverso.net

Voor het downloaden van de app: http://context.reverso.net/app

Inlichtingen: Theo Hoffenberg, media@reverso.net, Tel: 01-41-43-10-44

BRON Softissimo Inc., Reverso