Ronald Brockmann, Managing Director, Europa voor ActiveVideo Networks, spreekt over Cloud-Based interactiviteit tijdens het Connections Europe forum

02 Nov, 2009, 08:00 GMT Van ActiveVideo Networks

HILVERSUM, Nederland, November 2 /PRNewswire/ --

The impact van cloud-based interactiviteit en andere diensten voor de korte en lange termijn zullen besproken worden op een bijeenkomst waar Ronald Brockmann, de managing director, Europa voor ActiveVideo Networks(TM) deze week samen met andere opmerkelijke industrieleiders. Dat gebeurt tijdens het eerste forum op een Connections Europe Summit Series conferentie in Amsterdam.

Brockmann, die bij ActiveVideo Networks kwam na de aankoop van Avinity Systems, B.V. eerder dit jaar, zal spreken over de vraag hoe CloudTV oplossingen het bereik en de kwaliteit van interactiviteit, beschikbaar via digitale en IPTV doosjes voor TV's, met het web verbonden breedbandapparatuur en TV's met CI+ kan vergroten. Brockmann spreekt samen met bij Richard Bullwinkle, hoofdevangelist van de Rovi Corporation; Geof Todd, director of sales en new business initiatives voor NDS; en moderator Stuart Sykes op het forum getiteld "De nieuwe Video ervaring definiëren."

Connections Europe wordt gehouden op woensdag 4 november in het Moevenpick Hotel in Amsterdam.

"Dezer dagen geven consumenten veel minder om de bron van hun media-ervaring en meer om de kwaliteit van de ervaring zelf", zei Brockmann. "Streaming interactieve video via de netwerk cloud maakt het voor de consument mogelijk zich onder te dompelen in de rijkst mogelijke entertainment omgeving ongeacht wat het doosje op de TV, de TV zelf of het apparaat van de eindgebruiker kan doen."

Cloud-based platformen zoals ActiveVideo(R) dompelen de kijkers onder in meeslepende ervaringen waarbij Webvideo, Web 2.0 functionaliteit en traditionele televisie met elkaar worden gecombineerd. Dit systeem gebruikt een uiterst dun doosje bovenop de TV om de signalen, die de gebruiker genereert door op de knoppen van een gewone afstandsbediening te drukken, door te geven aan servers in het netwerk. Cloud-based diensten stellen kijkers in staat door een volledig interactieve omgeving van zowel lineaire als breedband programmering te navigeren. Deze programmering omvat kleurrijke interfaces en graphics, geoptimaliseerd voor TV en navigatie via afstandsbediening; sociaal netwerken; persoonlijke media; niche inhoud en gericht adverteren waar de gebruiker onmiddellijk op kan reageren. In de benadering van CloudTV van ActiveVideo wordt intelligente MPEG streaming gebruikt om een Web 2.0 ervaring te bieden aan het TV publiek overal in de wereld via zowel digitale doosjes op de TV als door middel van apparatuur verbonden met breedband van oudere en volgende generaties.

Over ActiveVideo Networks

ActiveVideo loopt wereldwijd voorop in cloud-based interactieve diensten die een nieuwe definitie betekenen voor televisie (iTV 2.0). De benadering, opgezet rond netwerken, biedt eenvoudige en goedkope methodes voor het uitbreiden van de mogelijkheden voor programmering, navigatie en adverteren en geeft kijkers de mogelijkheid hun TV ervaringen te definiëren en met anderen te delen. ActiveVideo combineert op het web gebaseerde media en gerichte, klikbare advertenties met de video van hoge kwaliteit, navigatie die onmiddellijke reageert en werkt via de afstandsbediening van de TV voor een uniforme interactiviteit voor alle digitale en IPTV doosjes op de TV, TV's met CI+ en met breedband verbonden CE apparatuur. ActiveVideo Networks heeft zijn hoofdkwartier in het hart van Silicon Valley, en heeft kantoren in Los Angeles, Baltimore en Hilversum, Nederland. Meer informatie is te vinden op www.activevideo.com.

BRON ActiveVideo Networks