Rubberduck Media Lab AS tekent overeenkomst voor mobiele TV met Telefónica O2 in Ierland

09 Sep, 2009, 08:30 BST Van Rubberduck Media Lab

OSLO, September 9 /PRNewswire/ -- Rubberduck Media Lab AS, één van de grote aanbieders op het gebied van hosting en beheer van Mobiele TV voor netwerkzenders- en exploitanten, heeft een overeenkomst getekend met Telefónica O2 Ireland voor het beheer van mobiele TV & videodiensten.

Volgens de overeenkomst zal Rubberduck een compleet uitbesteedde mobiele TV-voorziening aanbieden aan Telefónica O2 Ireland, met inbegrip van de programmering, verwerving, management en technische ondersteuning.

De voorziening, O2 TV genaamd, en in augustus in Ierland gelanceerd, is verkrijgbaar voor alle O2 gebruikers die video op hun telefoon kunnen ontvangen, waaronder de meeste Sony Ericson en Nokia telefoons.

O2 TV zal beschikbaar zijn via diens EDGE, 3G en HSDPA-netwerken. De inhoud die O2 beschikbaar zal maken voor kijkers varieert van speciale programma's van Sky Sports, RTE, de BBC, Cartoon Netwerk, en andere nieuws- en reiskanalen.

De service kan gratis 30 dagen lang uitgeprobeerd worden voor wie zich vóór 9 september 2009 aanmeldt. Het is toegankelijk voor zowel abonnementhouders als voorafbetalers, en kost 1 Euro per 24 uur, of 5 Euro voor een pas van 30 dagen voor het O2 Lifestyle pakket, of 6 Euro voor het Sky Sport- en Nieuwspakket.

- "Het is mij een genoegen een eerste partnerschap met een Telefónica O2 aan te kondigen. Gebruikers van deze dienst kunnen een uiteenlopend aanbod in programmering verwachten, met zorg gekozen voor deze specifieke markt. Deze overeenkomst bevestigt de status van Rubberduck als een leider op de globale markt van mobiele TV," aldus Gunnar Sellaeg, Directeur van Aspiro.

Rubberduck Media Lab AS, een bedrijf uit Noorwegen en gevestigd in Oslo, is Scandinavië's toonaangevende mobiele TV- en videoaanbieder voor netwerkexploitanten en tv-zenders over de hele wereld. De diensten van het bedrijf omvatten onder andere inhoudsdistributie en volledig technisch beheer van de mobiele TV-diensten en distributiekanalen. Andere partners van Rubberduck zijn o.a. T-Mobile International, Telenor, Sonofon, TeliaSonera, MTV, Hi3G Zweden & Denemarken, BBC, Elisa en Eurosport.

Ola Svartberg, Adm.dir, Rubberduck Media Lab AS, Tlf: +47-905-90-526, ola.svartberg@rubberduckmedialab.com

BRON Rubberduck Media Lab