's Werelds eerste universele VPN-client voor Windows 7

09 Feb, 2009, 11:00 GMT Van NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Duitsland, February 9 /PRNewswire/ -- NCP biedt het eerste universele IPSec Client softwarepakket voor Windows 7 aan op de Remote Access VPN-markt. De software is compatibel met VPN-gateways van alle gevestigde VPN-fabrikanten en biedt een brede waaier aan mogelijkheden voor voordelig en veilig dataverkeer op het internet. Gebruikers en administrators kunnen de toepassing erg eenvoudig gebruiken dankzij geïntegreerde automatiseringsfuncties en optionele beheerfuncties. Huidige directorydiensten en beheersystemen met een centraal VPN-beheersysteem verbinden, vormt geen probleem.

Veel bedrijven testen de bètaversie van Windows 7 op hun pc's. Voortaan levert NCP een bètaversie van de Secure Client Software voor Windows 7, waardoor bedrijven ook hun thuiswerkers kunnen laten deelnemen aan de testfase. Andere besturingssystemen die worden ondersteund zijn: Windows Vista 32/64 Bit, Windows XP 32/64 Bit, Windows 2000, Windows Mobile 5/6.x, Symbian en Linux.

Richard Turnmire van First Horizon National is een van de tevreden bètatesters en heeft dit te vertellen over de nieuwe NCP Client: "Ik heb de bètaversie geïnstalleerd en ze werkt uitstekend. Ik bedank iedereen voor de geweldige hulp en de ontwikkeling van zulk een geweldig product."

Als een Client softwarepakket biedt de VPN-client een intuïtieve grafische gebruikersinterface, een eigen inbelverbinding en een dynamische persoonlijke firewall. Bovendien ondersteunt het pakket standaard een groot aantal mobile-connectkaarten. Zo kunnen thuiswerkers terugvallen op een echte "oplossing-met-één-muisklik". Ook wordt het gebruik van de VPN-client eenvoudig en voordelig dankzij een aantal extra functies, zoals een budgetbeheersysteem, ondersteuning van WISPr en OTP mobile, automatische herkenning van mediatype en het importeren van profielen van "onbekende" VPN-gateways. Deze functies doen de kosten voor ondersteuning, en voor opleiding en/of handleidingen dalen.

Het centrale beheer brengt bijkomende kostenbesparingen mee. Massale roll-outs en de werking van VPN worden eenvoudiger door automatische functies voor het aanmaken van gebruikersinstellingen, parameter locks, software-updates en een doeltreffend beheer van wijzigingen. Dit "enkelvoudige controlepunt" wordt aangevuld met Network Access Control Functies (NAC), ondersteuning van PKI, de integratie van identiteits- en toegangsbeheersystemen, en van directorydiensten op basis van LDAP, zoals Microsoft Active Directory.

Bedrijven kunnen de bètaversie van de client 30 dagen onbeperkt testen. Downloaden kan op http://www.ncp-e.com/de/downloads/software.html

Wil u de oplossingen van NCP live zien, bezoek dan NCP op de RSA conferentie in San Francisco, stand 1356-1, tussen 20 en 24 april of tijdens Information Security Europe in Londen, stand M90, tussen 28 en 30 april.

NCP engineering GmbH
    Juergen Hoenig