SABMiller houdt meer dan 95% van de aandelen in Grolsch op de dag van betaling

08 Feb, 2008, 07:45 GMT Van Koninklijke Grolsch N.V.

ENSCHEDE, Nederland, February 8 /PRNewswire/ --

- SABMiller plc en SABMiller Netherlands B.V. hebben meer aandelen gekocht als gevolg waarvan zij op de dag van betaling meer dan 95% van de aandelen zullen houden

- Koninklijke Grolsch N.V. zal haar beursnotering aan Euronext Amsterdam zo snel als praktisch haalbaar beëindigen en SABMiller plc and SABMiller Netherlands B.V. zullen een uitkoopprocedure starten

Dit is een gezamenlijk persbericht van SABMiller plc, SABMiller Netherlands B.V. en Koninklijke Grolsch N.V. ("Grolsch") ingevolge artikel 5:59 lid 1 Wet op het financieel toezicht en artikel 4 lid 3 van het Besluit openbare biedingen. Deze mededeling is niet voor vrijgave, publicatie of distributie, geheel noch gedeeltelijk, in of naar de Verenigde Staten van Amerika, Canada, Australië of Japan. Dit persbericht en verwante materialen verwoorden geen bod op (certificaten van) gewone aandelen van Grolsch.

Onder verwijzing naar het aanbevolen openbaar bod in contanten op alle geplaatste en uitstaande (certificaten van) gewone aandelen met elk een nominale waarde van EUR 1,00 (de "Aandelen") in het kapitaal van Koninklijke Grolsch N.V. ("Grolsch"), zoals aangekondigd in het gezamenlijke persbericht van 7 januari 2008 (het "Bod"), welk Bod gestand is gedaan op 6 februari 2008, kondigen SABMiller plc ("SABMiller"), SABMiller Netherlands B.V., een indirecte 100% dochteronderneming van SABMiller (de "Bieder") en Grolsch vandaag gezamenlijk aan dat SABMiller en de Bieder meer Aandelen hebben aangekocht als gevolg waarvan zij op de dag van betaling samen met de eerder verkregen of onder het Bod aangemelde Aandelen, meer dan 95% van de Aandelen in het kapitaal van Grolsch houden.

Grolsch zal haar beursnotering aan Euronext Amsterdam zo snel als praktisch haalbaar, na overleg met Euronext Amsterdam en in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving over denotering, beëindigen.

SABMiller en de Bieder zijn primair voornemens een overname uitkoopprocedure te starten overeenkomstig artikel 2:359c Burgerlijk Wetboek en subsidiair een uitkoopprocedure te starten overeenkomstig artikel 2:92a Burgerlijk Wetboek, om alle overgebleven Aandelen te verwerven.

Over SABMiller

SABMiller is een van de grootste brouwers ter wereld en heeft belangen in brouwerijen of distributie overeenkomsten in meer dan zestig landen, verspreid over zes continenten. De merken van de groep omvatten internationale premium bieren, zoals Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro en Pilsner Urquell, en een grote verscheidenheid aan lokale merken met een marktleiderspositie. Buiten de Verenigde Staten is SABMiller tevens een van de grootste bottelaars van Coca-Cola producten ter wereld. In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2007 rapporteerde de groep een gecorrigeerde winst voor belasting van $ 3.154 miljoen en een omzet van $ 18.620 miljard. SABMiller is genoteerd aan de beurzen van London en Johannesburg.

Voor meer informatie over SABMiller plc: http://www.sabmiller.com

Over Grolsch

Grolsch is een beursgenoteerde vennootschap met een rijke traditie die terugvoert tot 1615. Het zwaartepunt van de commerciële activiteiten van Grolsch ligt in Nederland, van oudsher de thuisbasis van Grolsch. Belangrijke buitenlandse markten voor Grolsch zijn onder meer het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Australië en Nieuw Zeeland. Grolsch richt zich met name op het premium segment van de markt waarbij het Grolsch merk centraal staat.

In 2006 behaalde Grolsch een omzet van EUR 317,6 miljoen en een netto winst van EUR 19,2 miljoen. Wereldwijd bedroeg het totaal verkochte biervolume 3,2 miljoen hectoliter bier, waarvan 1,6 miljoen hectoliter in Nederland werd verkocht en 1,6 miljoen hectoliter daarbuiten. Grolsch heeft in Nederland een marktaandeel van ongeveer 15%, waar het opereert vanuit één brouwerij in Enschede. Het belangrijkste biermerk van Grolsch, Grolsch Premium Pilsner, is goed voor negentig procent van de totale productie. Grolsch behaalt via haar internationale netwerk ongeveer 80% van zijn internationale verkoopvolume in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland.

Voor meer informatie over Grolsch: http://www.koninklijkegrolsch.nl of http://www.royalgrolsch.com.

Forward-Looking Statements

This announcement includes "forward-looking statements" and language indicating trends, such as "anticipated" and "expected". Although the Companies believe that the assumptions upon which their respective financial information and their respective forward-looking statements are based are reasonable, they can give no assurance that these assumptions will prove to be correct. Important factors that could cause actual results to differ materially from the Companies' projections and expectations are disclosed in Grolsch's annual report for the year ended 31 December 2006 and in other documents which are available on Grolsch's website at http://www.koninklijkegrolsch.nl and in SABMiller's annual report and accounts for the year ended 31 March 2007 and in other documents which are available on SABMiller's website at http://www.SABMiller.com. These factors include, among others, changes in consumer preferences and product trends; price discounting by major competitors; failure to realize anticipated results from synergy initiatives; failure to obtain regulatory consents or other third party approvals; and increases in costs generally. All forward-looking statements in this press release are expressly qualified by such cautionary statements and by reference to the underlying assumptions. Neither SABMiller nor Grolsch undertakes to update forward-looking statements relating to their respective businesses, whether as a result of new information, future events or otherwise. Neither SABMiller nor Grolsch accepts any responsibility for any financial information contained in this press release relating to the business or operations or results or financial condition of the other or their respective groups.

Deze openbare mededeling is beschikbaar op de website van SABMiller plc via http://www.sabmiller.com en op de website van Koninklijke Grolsch N.V. via http://www.koninklijkegrolsch.nl of http://www.royalgrolsch.com.

BRON Koninklijke Grolsch N.V.