Samenwerking Barry Manilow en Holiday on Ice

04 Nov, 2009, 18:00 GMT Van Holiday on Ice Productions BV

SCHIPHOL-RIJK, Niederlande, November 4 /PRNewswire/ -- De beroemde Amerikaanse zanger Barry Manilow is een exclusieve samenwerking aangegaan met Holiday on Ice. Vandaag werd bekend dat de marktleider op het gebied van ijsentertainment voor de nieuwe show Tropicana gebruik mag maken van vijftien tot twintig van Manilows wereldhits. Daartoe behoren vanzelfsprekend grote hits als Copacabana en Mandy waarmee Barry Manilow de eerste plaats veroverde in de hitlijsten in talloze landen.

Tropicana werd bedacht en ontwikkeld in Nederland waar Holiday on Ice zijn internationale hoofdkantoor heeft. Managing Director Caspar Gerwe: "Holiday on Ice is een internationaal bedrijf dat elk jaar een nieuwe show ontwikkelt waarvoor het creatieve team en de schaatsers van wereldklasse wekenlang repeteren in de trainingshal in Nederland. Tropicana gaat op 4 november in première in Hamburg en wij zijn uitermate verheugd dat de enorm herkenbare liedjes van Barry Manilow en de populariteit van onze ijsshow elkaar nu gaan versterken. De songs vol emotie en drama sluiten perfect aan bij het spektakel en de schoonheid van de ijsshow. De sfeer van de voorstelling wordt hierdoor versterkt en het publiek gaat nu nog meer genieten van de show."

"Het is me een groot genoegen om te werken met het beroemde live entertainment merk Holiday on Ice. Ik ben benieuwd hoe mijn muziek een nieuwe dimensie krijgt in de meest populaire ijshow ter wereld". Aldus Barry Manilow De nummers van Manilow worden onder andere gezongen door Nurlaila Karim en Tony Neef.

Sinds de Rotterdamse première op 21 oktober jl. toert Holiday on Ice in heel Nederland met de wervelende show Spirit of the World. De show neemt het publiek mee op een reis langs alle continenten en laat de karakteristieken van verschillende culturen zien. Spirit of the World heeft ruim 38 topschaatsers, acrobaten, een award winnend decor en 270 handgemaakte kostuums. Spirit of the World is onder andere nog te zien in Amsterdam, Groningen, Maastricht en Utrecht tot en met 3 januari 2010.

Reserveren kan op http://www.holidayonice.nl of via 0900-300-3000 (45cpm).

Einde Persbericht

Tourschema Spirit of the World 2009/2010 nog te zien in:

Arnhem (Rijnhal) - 4 t/m 8 november
    Groningen (Martini Plaza) - 11 t/m 15 november
    Eindhoven (Beursgebouw) - 19 t/m 22 november
    Zwolle (IJsselhallen) - 25 t/m 29 november
    Amsterdam RAI - 4 t/m 13 december
    Maastricht (MECC) - 16 t/m 20 december
    Utrecht (Jaarbeurs) - 23 december t/m 3 januari

(onder voorbehoud van wijzigingen)

Holiday on Ice is wereldwijd de grootste reizende live entertainment productie. Elk jaar bezoeken ruim 3 miljoen mensen de vijf rondreizende shows. Samen doen ze jaarlijks 80 steden wereldwijd aan en verzorgen ze ongeveer 700 optredens. Holiday on Ice maakt sinds 1996 deel uit van Stage Entertainment, Europees marktleider in live entertainment.

BRON Holiday on Ice Productions BV