Sanaria Inc. ontvangt meerjarige Small Business Innovation Research-beurzen van het Amerikaanse NIH ter waarde van US$3,47 miljoen voor Fase I en Fase II voor de versterking van de ontwikkeling van zijn malariavaccin

30 Jan, 2007, 02:08 GMT Van Sanaria Inc.

ROCKVILLE, Maryland, January 30 /PRNewswire/ --

Sanaria Inc., een privaat bedrijf uit Rockville, Maryland, heeft de ontvangst aangekondigd van twee meerjarige Small Business Innovation Research (SBIR)-beurzen van het National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) van de National Institutes of Health (nationale gezondheidsinstellingen). De beurzen zullen de ontwikkeling van zijn gehele parasietmalariavaccin versterken. De Fase II-beurs is voor de vaststelling van meerdere stammen van de parasiet die gebruikt kunnen worden om de effectiviteit van het malariavaccin van Sanaria te bepalen. De Fase I-beurs is voor de ontwikkeling van aanvullende methoden voor het behoud van het malariavaccin van Sanaria. De toelage voor het totale eerste jaar voor beide beurzen is US$1,21 miljoen. Afhankelijk van voldoende vooruitgang door Sanaria zal de voortgezette financiering in jaren 2 en 3 het totaal op US$3,47 miljoen brengen.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050502/DCM054LOGO )

Stephen L. Hoffman, M.D., CEO van Sanaria Inc., merkt op: "We hebben nu succesvol gestreden voor US$8,25 miljoen in door gelijken beoordeelde NIAID SBIR-beurzen. De SBIR-beurzen en onze andere beurzen hebben Sanaria meer dan US$43 miljoen opgeleverd. Deze beurzen zijn essentieel voor het succes van onze inspanningen op het gebied van de ontwikkeling van het malariavaccin, die erop zijn gericht de enorme morbiditeit en mortaliteit te verminderen die over de hele wereld wordt veroorzaakt door malaria, maar vooral bij baby's en kinderen in sub-Saharisch Afrika."

De ontwikkeling van het malariavaccin is een belangrijke humanitaire doelstelling. Malaria veroorzaakt meer dan 500 miljoen ziektegevallen en één miljoen doden per jaar. De meeste slachtoffers zijn Afrikaanse kinderen. Tienduizenden reizigers lopen jaarlijks malaria op. In de afgelopen 150 jaar hebben Amerikaanse strijdkrachten, wanneer zij werden ingezet in gebieden met een significante overdracht van malaria, meer slachtoffers opgelopen door malaria dan door vijandelijk vuur.

Over Sanaria Inc.

Sanaria Inc. werd opgericht in 2003. De missie van het bedrijf is de ontwikkeling en de verkoop van een malariasporozoietvaccin tegen Plasmodium falciparum, de parasiet die wereldwijd verantwoordelijk is voor meer dan 95 procent van ernstige ziekte- en sterfgevallen die aan malaria zijn gerelateerd en de malariaparasiet waarvoor de meest significante medicijnresistentie tegen bestaat. Sanaria is gevestigd in Rockville, MD en huurt facilities bij de Association for Entrepreneurial Sciences - Biomedical Research Institute. Sanaria is van plan om in 2008 te beginnen met de eerste menselijke tests van zijn malariavaccin. Zie voor meer informatie http://www.sanaria.com. Behalve voor wat betreft historische informatie bevat dit nieuwsbericht bepaalde vooruitziende verklaringen die betrekking hebben op bekende en onbekende risico's en onzekerheden, die ervoor zouden kunnen zorgen dat eigenlijke resultaten wezenlijk verschillen van toekomstige resultaten, prestaties of verrichting, zoals tot uitdrukking zijn gebracht of zijn geïmpliceerd door de gemaakte verklaringen. Deze vooruitziende verklaringen hebben betrekking op het gebruik van fondsen tot op heden om de productie van het vaccin te voltooien en de mogelijkheid om voldoende financiering in te zamelen voor klinische studies. Zulke risico's en onzekerheden omvatten, maar zijn niet beperkt tot, de mogelijkheid van het Bedrijf om binnen redelijke termijnen fondsen in te zamelen, het regulatorische goedkeuringsproces, concurrerende producten en het onderhoud aan zijn octrooienportfolio, onder andere.

Contact van media:
    Adam Richman