SAO-FRMA Award of Excellence - Oproep tot aanmelding

27 Jul, 2007, 18:42 BST Van Stichting voor Alzheimer Onderzoek (SAO) - (FRMA)

BRUSSEL, July 27 /PRNewswire/ -- In 2007 zal de "Stichting voor Alzheimer Onderzoek" (SAO) - "Foundation pour la Recherche sur la Maladie d'Alzheimer" (FRMA) een Award of Excellence financieren op het gebied van onderzoek naar de ziekte van Alzheimer. Het gaat om bedrag tot 240.000 EUR voor 2 jaar.

Het doel van deze Award of Excellence is om meerjarige steun te geven aan een ervaren onderzoeker, die significant heeft bijgedragen aan het onderzoek naar de ziekte van Alzheimer. Het voorgestelde onderzoek dient "op het scherpst van de snede" te zijn betreffende basaal, biomedisch of klinisch onderzoek. Het voorgestelde onderzoek dient zich te richten op fundamentele problemen gerelateerd aan herkenning in een vroeg stadium, etiologie, pathogenese, behandeling of preventie van de ziekte van Alzheimer.

Het aanmeldingsformulier en de voorwaarden zijn nu verkrijgbaar via de website www.alzh.org.

Sinds 1998 heeft SAO-FRMA in België 30 onderzoeken naar de ziekte van Alzheimer gefinancierd met een bedrag van meer dan 2.000.000 EURO. SAO-FRMA is een non-profit organisatie, die geld inzamelt bij privé donoren, om onderzoek naar de ziekte van Alzheimer te financieren en om het publiek te informeren over deze ziekte.

Pers contact:

SAO-FRMA
    Chaussée de Jette 237 Jetsesteenweg
    1080 Bruxelles/Brussel
    Tel.: +32-(0)2-424-02-04
    Fax: +32-(0)2-424-02-05
    info@alzh.org

BRON Stichting voor Alzheimer Onderzoek (SAO) - (FRMA)