Saoedische NATPET richt distributiecentra op in heel Europa

05 Okt, 2011, 07:00 BST Van NATPET

BERLIJN, October 5, 2011 /PRNewswire/ --

NATPET krijgt vaste voet in de regio door overeenkomsten met De RIJKE en KATOEN NATIE

De National Petrochemical Industrial Company (NATPET) uit Saoedi-Arabië, een toonaangevende producent van polypropyleen van hoge kwaliteit, heeft vandaag een samenwerkingsverband ondertekend met de Europese logistieke leveranciers De RIJKE N.V. en KATOEN NATIE om regionale opslag- en distributiecentra op te richten voor NATPET-klanten in de Benelux, Duitsland, Italië, Noord-Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

De overeenkomsten zullen tal van voordelen bieden aan NATPET-klanten, variërend van kostenbesparingen en verhoogde efficiëntie tot levertijden van maximaal 72 uur. Het bedrijf zal via de distributiecentra een ruim scala aan mengsels van PP-kwaliteit (homopolymeren, willekeurige en afwisselende copolymeren) aanbieden volgens zijn leveranciersovereenkomsten met klanten onder de handelsnaam Teldene® die afwisselende marktsegmenten bedienen, waaronder stijve en flexibele verpakkingen, vezels en raffia, consumentengoederen, de automobielindustrie en meer.

"Dit is een mijlpaal voor NATPET omdat we met deze overeenkomsten onze aanwezigheid verder kunnen uitbreiden op de Europese markt en ons veel dichter bij onze klanten kunnen positioneren. De Rijke en Katoen Natie staan bekend om hun logistieke diensten van topkwaliteit", aldus Jamal Malaikah, president en Chief Operating Officer van NATPET.

De Rijke zal de toevoer beheren van producten van NATPET die via de haven van Antwerpen in Europa aankomen. President Leen H. De Rijke zei: "We geloven dat dit samenwerkingsverband nieuwe deuren zal openen voor NATPET en hen in staat zal stellen hun klanten op een veel hoger niveau van dienst te zijn."

Vicepresident van Katoen Natie, Fabian Leroy, stelde: "Ik ben verheugd onze nieuwe partners bij NATPET te verwelkomen. Onze faciliteiten in Cremona zijn van wereldklasse en onze expertise op het gebied van petrochemie zal waarde toevoegen aan dit samenwerkingsverband."

NATPET produceert 400.000 megaton propyleen/polypropyleen per jaar. Meer: http://www.natpetpp.com

Perscontact:
Livia Krentel