SAP werkt samen met de Europese Commissie om de globale waarde van e-Government in Europa te meten

03 Aug, 2006, 12:36 BST Van SAP AG

HELSINKI, Finland, August 3 /PRNewswire/ --

Ter ondersteuning van de inspanningen om het bereik en de impact van de informatietechnologie in de regering te verhogen, kondigde SAP AG (NYSE: SAP) vandaag aan dat het samen met de Europese Lidstaten zal deelnemen aan de conferentie "De impact van e-Government in Europa" op 13 september 2006 in Helsinki, Finland. De deelnemers aan de e-Government-conferentie, die georganiseerd zal worden door de Europese Commissie en het EU Voorzitterschap , zullen de status van de nationale en regionale impact benchmarken, 'best practice'-voorbeelden uitwisselen, partnerships binnen de industrieën bestuderen en de vooruitgang volgen die gemaakt werd op vlak van het eGovernment Actieplan van de EU. SAP zal een presentatie geven over de volgende onderwerpen:

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050310/SFTH009LOGO-a )

-- De waarde bepalen van IT-programma's van de overheidsdienst: Ian
       Swann, vicepresident, SAP Public Sector, zal de bevindingen
       presenteren van SAPs lopende return on investment (ROI) initiatief dat
       vooral gericht is op het definiëren, het meten en het communiceren van
       de economische, sociale, operationele en politieke return van
       IT-programma's van de overheidsdiensten.  Dit programma werd opgestart
       in juli 2005 om de ROI van de IT-initiatieven van de overheid te
       helpen berekenen. SAP heeft samen met het Center for Technology in
       Government (CTG) een project opgestart om de returns van de
       IT-investeringen te onderzoeken en te documenteren buiten de
       traditionele financiële methoden. Regeringen maten hun prestaties
       vroeger altijd aan de hand van meetbare, financieel gebaseerde
       resultaten, zoals verlaagde transactiekosten of kostenvermijding.
       Belangrijke economische returns zijn slechts één aspect van de
       efficiëntie van een regering en houden geen rekening met de bredere
       context van hoe getransformeerde bedrijfsprocessen een positieve
       impact hebben op sociale en politieke wijzigingen. M. Swann zal
       bevindingen presenteren die gebaseerd zijn op vijf casestudy's
       uitgevoerd door CTG, en ook een informatierapport dat een generiek
       kader en een methodologie biedt om de overheids-ROI te meten.

-- Update over het door de Europese Commissie gefinancierde PICTURE
       project: Ulrike Greiner, senior researcher, business process
       management (BPM), SAP Research, zal informatie presenteren over
       PICTURE, een webgebaseerd instrument waarmee de beleidsvormers van de
       regering de potentiële impact van de informatie- en
       communicatietechnologie (ICT) op het organisatorische proces kunnen
       meten, en ze dus beter geïnformeerde keuzes kunnen maken voor de ICT-
       investeringsstrategieën op lange termijn.

Door de bedrijfsprocessen te moderniseren met IT, kunnen de Europese overheden transparantie tonen om het vertrouwen van de burgers te winnen, positieve gemeenschapsprogramma's promoten bij bepaalde bedrijfsafdelingen, de inspanningen verhogen om de overheidsfondsen te beveiligen en de Europese burgers en bedrijven een snellere en flexibelere dienstverlening aanbieden - waardoor ze een hogere publieke waarde creëren aan een lagere kost.

"Bij SAP weten we dat we bij het meten van het succes van een overheidsproject met veel meer rekening moeten houden dan de financiële returns," zei Ian Swann, vicepresident, SAP Public Sector Industry Business Unit. "Het doel van onze voortdurende inspanningen om de ROI van de overheid te meten is om regeringen en organisaties te helpen hun operationele, politieke en sociale return op IT-investeringen te optimaliseren en om deze groepen in staat te stellen om beter te kunnen meten waar efficiëntie en een verbeterde dienstverlening werden gerealiseerd."

Belangrijke sprekers van SAP, Capgemini, de Europese Commissie, de Europese Lidstaten en regio's zullen aan dit evenement meewerken. Voor de volledige agenda van de conferentie, biografieën van de sprekers en inschrijvingen, surft u naar http://www.egov-goodpractice.org/event_details.php?&eventid=125 .

Alle verklaringen in dit document die geen historische feiten zijn, zijn toekomstgerichte verklaringen zoals omschreven in de U.S. Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Woorden zoals "anticiperen", "geloven", "begroten", "verwachten", "voorspellen", "van plan zijn", "kunnen", "plannen", "schatten", "zouden" en "zullen" en gelijkaardige uitdrukkingen met betrekking tot SAP duiden op zo'n toekomstgerichte verklaringen. SAP neemt geen enkele verplichting op zich om de toekomstgerichte verklaringen te updaten of te herzien. Alle toekomstgerichte verklaringen brengen allerlei risico's en onzekerheden met zich waardoor de werkelijke resultaten wezenlijk kunnen verschillen van de verwachtingen. De factoren die een invloed zouden kunnen hebben op de toekomstige financiële resultaten van SAP worden meer gedetailleerd besproken in de dossiers die SAP indiende bij de U.S. Securities and Exchange Commission ("SEC"), waaronder SAPs meest recente Jaarrapport op Formulier 20-F dat ingediend werd bij de SEC. De lezers worden gewaarschuwd om deze toekomstgerichte verklaringen niet overmatig te vertrouwen.

OPMERKING: SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver en andere SAP-producten en diensten die hierin worden vermeld, evenals hun respectieve logo's zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van SAP AG in Duitsland en in verschillende andere landen over de hele wereld. Alle andere vermelde product- en dienstennamen zijn de handelsmerken van hun respectieve bedrijven. Alle gegevens in dit document dienen enkel voor informatieve doeleinden. Nationale productspecificaties kunnen variëren.

Voor klanten die meer willen weten over SAP-producten:
    Global Customer Center: +49-180-534-34-24
    Enkel vanuit de Verenigde Staten: +1-800-872-1SAP (+1-800-872-1727)

Contactpersonen:
    Bonnie Rothenstein, SAP, +1(610)661-8867, bonnie.rothenstein@sap.com, EDT