SBS Broadcasting kondigt sluitingsdatum aankoop door Permira en KKR aan

12 Okt, 2005, 17:21 BST Van SBS Broadcasting

LUXEMBURG, October 12 /PRNewswire/ -- SBS Broadcasting S.A. (NASDAQ: SBTV ; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) maakte vandaag bekend dat de voorgestelde aankoop van vrijwel alle bezittingen van SBS door PKS Media S.à.r.l, een bedrijf beheerd door fondsen geadviseerd door twee vooraanstaande investeringsmaatschappijen, Permira en KKR, gepland staat voor 18 oktober 2005. PKS Media S.à.r.l, dat direct en via zijn dochtermaatschappijen handelt, zal het bedrijf aankopen, de naam SBS aannemen en de zakelijke activiteiten en vestigingen van het bedrijf voortzetten.

Aansluitend aan de sluiting zal SBS Broadcasting S.A. omgedoopt worden tot 'TVSL, société anonyme' en zal overgaan tot een liquiditatieproces onder de Luxemburgse wet teneinde de opbrengsten van de verkoop van de bezittingen en bepaalde andere bedragen onder SBS aandeelhouders en optiehouders te verdelen. SBS verwacht dat de liquidatie-uitkering ongeveer EUR46 per aandeel zal bedragen en dat dit uitgekeerd zal worden in de eerste helft van november. Het definitieve bedrag dat verdeeld moet worden is afhankelijk van wisselkoersen en de opbrengst van valutahedging van SBS bij de overname, en de andere factoren die beschreven staan in de Aandeelhouders' Circulaire die onder de aandeelhouders is verspreid op 1 september 2005.

De registratiedatum voor de liquidatie-uitkering zal de overnamedatum, 18 oktober 2005, zijn, en ieder van de SBS aandeelhouders die op de registratiedatum geregistreerd staat heeft recht op uitbetaling van de liquidatie-uitkering. Om ervoor te zorgen dat alle handel in aandelen SBS beëindigd is voor of beëindigd wordt op de registratiedatum, zal vanaf de sluiting van de handel op 18 oktober 2005, drie dagen voorafgaand aan de overname, de handel in aandelen SBS op Euronext Amsterdam gestaakt worden, en zullen de aandelen SBS verwijderd worden van de Nasdaq National Market. De handel in aandelen SBS zal gestaakt blijven tot de verwijdering van die beurs, wat waarschijnlijk na sluiting zal gebeuren

SBS zal iedere aandeelhouder die op de registratiedag geregistreerd staat de mogelijkheid bieden te kiezen voor het ontvangen van een bedrag in Euro's dat gelijk is aan het bedrag in Amerikaanse dollars waar die aandeelhouder recht op heeft bij de liquidatie-uitkering. Dit bedrag in Euro's zal omgerekend worden naar Amerikaanse dollars volgens een marktgerelateerde koers die SBS kreeg op het moment van de omrekening (het nettobedrag van de kosten van de omrekening van Euro's naar Amerikaanse dollars). SBS zal de datum van de liquidatie-uitkering bekend maken op het moment van sluiting of kort daarna. Naar verwachting zullen optiehouders op dezelfde dag als de liquidatie-uitkering een bedrag voor het intrekken van de uitgegeven opties ontvangen.

Op de toekomst gerichte uitspraken

De uitspraken in dit persbericht die betrekking hebben op de verwachte sluitingsdatum, registratiedatum en de datum waarop de notatie verwijderd wordt, evenals het tijdstip voor de liquidatie-uitkering zijn op de toekomst gericht. Deze data kunnen veranderen en het tijdstip voor de liquidatie-uitkering kan veranderen. Als er veranderingen in deze data optreden, zal SBS dit aankondigen. Voor informatie met betrekking tot factoren die van invloed kunnen zijn op de sluiting van de transactie, de uitkering aan aandeelhouders en de betalingen aan optiehouders, verwijzen wij u naar de Aandeelhouders' Circulaire die te lezen is op de SBS website: www.sbsbroadcasting.com.

Over SBS Broadcasting S.A.

SBS is een Europees bedrijf dat zich bezighoudt met commerciële radio en televisie, met vestigingen in West- en Midden-Europa. Landen waar SBS werkzaam is zijn onder andere: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en Zweden.

BRON SBS Broadcasting