SBS Broadcasting SA maakt resultaten over het tweede kwartaal van 2005 bekend

Tweede kwartaal
                          Netto-inkomsten met 30% gestegen
                         Gecorrigeerd EBITDA met 33% gestegen
                    Netto-inkomsten worden beïnvloedt door eenmalige
                      herfinancieringskosten van 8,5 miljoen euro.

Zes maanden
                         Netto-inkomsten met 26% gestegen
                       Gecorrigeerd EBITDA met 37% gestegen

SBS Broadcasting SA (NASDAQ:   SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) maakte
vandaag de financiële resultaten bekend over de drie maanden en de zes
maanden eindigend op 30 juni 2005.

De bijgevoegde resultaten zijn in duizenden euro's (met uitzondering van
de cijfers per aandeel) en omgerekend vanuit de lokale valuta. Het
onderstaande verslag moet in combinatie met de bijbehorende financiële staten
(niet-geaudit) worden gelezen. Financiële hoogtepunten waren:

Drie maanden eindigend op     Zes maanden eindigend op
                                 30 juni                       30 juni
                                               %                         %
                              2004     2005    var.  2004      2005     var.
                                               in euro's

Netto-inkomsten (1)     187.207  243.554   30%  327.881  414.354    26%
    Gecorrigeerd
    EBITDA(1) (2)            41.897   55.670   33%  46.510    63.814    37%
    Operationele winst (1)   34.899   45.070   29%  32.377    45.258    40%
    Nettowinst(3)            18.130   14.387  (21%) 14.224    11.296   (21%)

Netto-inkomsten per gewoon
    aandeel - basis            0,58     0,44          0,46      0,35

Gewogen gemiddelde
    gewone aandelen          31.138   32.649        31.107    32.308

Cash uit
    operationele
    activiteiten             15.764   37.966         4.353    49.678

Marge gecorrigeerd
    EBITDA (4)                22,3%    22,9%         14,2%     15,4%

(1) Zonder de impact mee te rekenen van onze nieuw verworven bedrijven, C More, Prima TV en de Roemeense radiobedrijven, en de onlangs gelanceerde televisiestations, The Voice TV, VijfTV en Irisz, zijn de netto-inkomsten gestegen tot 32.025 euro of met 10%, is het gecorrigeerd EBITDA gestegen tot 14.937 euro of met 32% en is het bedrijfsresultaat gestegen tot 14.235 euro of met 44% in de zes maanden eindigend op 30 juni 2005.

(2) Gecorrigeerd EBITDA bestaat uit operationele winst plus niet-contante vergoedingen, afschrijvingen en amortisatie (zie blz. 13).

(3) De nettowinst voor de drie en zes maanden eindigend op 30 juni 2005 omvat een verlies voor de schulddelging van onze 12% obligaties van 8.472 euro (wat wordt beschreven op blz. 2). Dit in vergelijking met een verlies van 2.463 euro voor de schulddelging van 14,5 miljoen euro van onze 12% obligaties in de drie en zes maanden eindigend op 30 juni 2004.

(4) De marge van het gecorrigeerd EBITDA wordt uitgedrukt als percentage van de netto-inkomsten (zie blz. 4).

In reactie op de resultaten zei Markus Tellenbach, Chief Executive Officer van SBS: 'We blijven solide bedrijfsresultaten leveren en een sterke cashflow genereren over onze activa. Onze sterke prestaties gedurende het tweede kwartaal werden benadrukt door de verbeterde bedrijfsresultaten van onze televisiestations in Hongarije, Zweden en Noorwegen doordat we ons voordeel konden doen met een nieuwe programmering en verbeterde reclamemarkten. We haalden ook voordeel uit recente strategische investeringen, waaronder de aankoop van C More, de Roemeense bedrijven en de lancering van onze nieuwe digitale entertainmentdiensten.'

'We blijven ons richten op het implementeren van onze groeistrategie en we proberen de reikwijdte van ons bedrijf uit te breiden, waarbij we onze inkomstenbronnen verder diversifiëren terwijl we extra cashflow creëren. We denken dat we met een sterke balans, waaronder een nieuwe bancaire faciliteit die onze kapitaalkosten aanzienlijk verlaagt, in de positie verkeren om onze hoofdactiviteiten uit te breiden en te profiteren van nieuwe kansen om de waarde voor de aandeelhouder te verhogen.'

Op de toekomst gerichte verklaringen

Een aantal van de verklaringen in dit persbericht zijn op de toekomst gericht, inclusief, maar niet beperkt tot: de verklaring dat we ons blijven richten op het implementeren van onze groeistrategie en proberen de reikwijdte van ons bedrijf uit te breiden, waarbij we onze inkomstenbronnen willen diversifiëren terwijl we extra cashflow creëren; de verklaring dat we denken dat we met een sterke balans, waaronder een nieuwe bancaire faciliteit die onze kapitaalkosten aanzienlijk verlaagt, in de positie verkeren om onze hoofdactiviteiten uit te breiden en te profiteren van nieuwe kansen om de waarde voor de aanhouder te verhogen; en de verklaring dat we verwachten de uiteindelijke allocatie van de verkoopprijs van de aankopen die gedurende het eerste kwartaal van 2005 werden voltooid gedurende het derde kwartaal af te ronden. Deze op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen die betrekking hebben op onze toekomstige prestaties, concurrentie, trends en verwachte ontwikkelingen in de televisie- en radio-omroep- en uitgeversindustrie. Daarnaast kunnen we op de toekomst gerichte verklaringen afleggen in toekomstige dossiers bij de Securities and Exchange Commission en in geschreven materialen, persberichten en mondelinge verklaringen die door of namens ons worden afgelegd. Onder op de toekomst gerichte verklaringen vallen verklaringen met betrekking tot onze bedoelingen, overtuigingen of huidige verwachtingen of die van onze medewerkers (waaronder verklaringen voorafgegaan door, gevolgd door of die op de toekomst gerichte terminologie omvatten zoals "kunnen", "zullen", "zouden", "geloven", "verwachten", "tegemoet zien", "schatten", "voortzetten" of soortgelijke uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie) betreffende verscheidene zaken.

Het is belangrijk erop te wijzen dat onze huidige resultaten in de toekomst

wezenlijk kunnen verschillen van de verwachte resultaten in deze op de toekomst gerichte verklaringen, aangezien deze afhankelijk zijn van verscheidene belangrijke factoren. Een aantal van deze factoren is: de resultaten van of veranderingen in wetgeving en overheidsbeleid; de resultaten van veranderingen in het algemene economische klimaat; de resultaten van veranderingen in de groei van advertentie- en abonneekosten; de resultaten van concurrentie; ons vermogen kosten te reduceren; de tijdige ontwikkeling en acceptatie van onze nieuwe kanalen, stations en of diensten; de resultaten van technologische veranderingen in de omroepsector; en ons succes de risico's te beheren voortkomend uit deze factoren.

Alle op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht zijn gebaseerd op de informatie waarover we beschikken op de datum van dit persbericht. Wij updaten de op de toekomst gerichte verklaringen die door of namens ons zijn afgelegd in dit persbericht of ergens anders niet.

Teleconferentie

Het bedrijf zal een teleconferentie organiseren om de resultaten te bespreken op vrijdag 29 juli 2005 om 10:00 AM (New York Tijd), 04:00 PM in Luxemburg.

Om toegang te verkrijgen tot de teleconferentie, kunt u tien minuten voor aanvang bellen naar +1-973-321-1100. De teleconferentie zal ook via live webcast te beluisteren zijn op onze website op www.sbsbroadcasting.com. Indien u niet naar de teleconferentie kunt luisteren op het geplande tijdstip is er een herhaling beschikbaar tot 5 augustus 2005 waartoe u toegang kunt verkrijgen door te bellen naar +1-877-519-4471 (bellers in de Verenigde Staten) of naar +1-973-341-3080 (internationale bellers), wachtwoord 6234742. De webcast zal gedurende twee weken op onze website worden gearchiveerd.

SBS is een Europees commercieel televisie - en radio-omroepbedrijf met ondernemingen in West- en Centraal-Europa. Landen waar SBS momenteel uitzendt zijn: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en Zweden.

Voor meer informatie kunt u www.sbsbroadcasting.com bezoeken.

BRON SBS Broadcasting